تحصیل بیش از هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران گلستان
کد خبر: 4054210
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
مدیرحوزه‌های علمیه خواهران‌ گلستان بیان کرد:

تحصیل بیش از هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران گلستان

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران‌ گلستان بیان کرد: از مجموع ۴۸۰ حوزه علمیه کشور، ۱۲حوزه علمیه مربوط به بانوان گلستان است که هزار و ۲۰۰ طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

حسینی واعظ مدیر حوزه های علمیه خواهران گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیرحوزه‌های علمیه خواهران‌ گلستان در نشست خبری که امروز یکشنبه 11 اردیبهشت در مرکز مدیریت حوزه علمیه‌ خواهران برگزار شد، گفت: به برکت‌ انقلاب اسلامی بسترهای لازم برای  تحصیل خواهران در حوزه فراهم شده و بسیاری از خواهران طلبه در سطوح مختلف تدریس کرده و توانستند به مدارج علمی بالا رسیده و پاسخگو مسائل دینی و شرعی ‌باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران‌ گلستان با بیان‌اینکه با توجه به تبلیغات دشمنان‌، اسلام هیچ محدودیتی برای تحصیل زنان نداشته است، افزود: از مجموع ۴۸۰ حوزه علمیه کشور، ۱۲حوزه علمیه مربوط به بانوان گلستان است که هزار و ۲۰۰ طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

‌حسینی واعظ‌ از آغاز پذیرش طلبه در سطح دو، سه و چهار  از 15 فروردین در حوزه علمیه خبر داد و گفت: سطح دو حوزه علمیه در دو مقطع سیکل و دیپلم است که ورودی سیکل با معدل 15 و حداکثر سن 18 سال و ورودی مقطع دیپلم با معدل 14 و حداکثر سن 40 سال می‌باشد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبگاه اینترنتی حوزه علمیه به آدرس   WWW.WHC.IR مراجعه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران‌ گلستان با بیان‌اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران گلستان‌ تحصیلات خود را به پایان رساندند، تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران در مقطع سطح سه، در رشته‌های  کلام اسلامی، تفسیر علوم قرآنی و فقه و اصول از دانش‌آموختگان سطح ۲ حوزه‌های علمیه داوطلب می‌پذیرد.

وی به رشد 8 درصدی بانوان در استقبال از حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه تا 31 اردیبهشت ادامه دارد و آزمون روز جمعه ۱۷ تیر به صورت حضوری برگزار می‌شود و علاقمندان بعد از قبولی در آزمون کتبی در مصاحبه شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha