پیکر اسلامی ندوشن به نیشابور منتقل می‌شود
کد خبر: 4054146
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
پس از دفن موقت در کانادا

پیکر اسلامی ندوشن به نیشابور منتقل می‌شود

پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن در تورنتو کانادا تشییع و به‌صورت موقت و امانی به خاک سپرده شد تا در آینده طبق وصیت او به نیشابور منتقل شود و در جوار آرامگاه خیام آرام بگیرد.

خاکسپاری اسلامی ندوشن

به گزارش ایکنا، پیکر محمدعلی اسلامی‌ندوشن، نویسنده، پژوهشگر، مترجم و استاد حقوق و زبان و ادبیات فارسی روز شنبه دهم اردیبهشت‌ با حضور خانواده او در تورنتوی کانادا تشییع و به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری و یادبود اسلامی ندوشن به‌ صورت مجازی در صفحه این چهره فقید فرهنگی که زیر نظر خانواده او اداره می‌شود، پخش شد و بیش از هزار نفر به‌صورت آنلاین شاهد آن بودند.

به گفته خانواده محمدعلی اسلامی ندوشن، پیکر او که در سال‌های اخیر در کنار فرزندانش در این کشور زندگی می‌کرد به‌ صورت امانی و موقت در آن‌جا به خاک سپرده شده است.

شیرین بیانی، همسر آن مرحوم در مراسم یادبود این استاد فقید گفت: علت بودن ما در کشور غریب این بود که سالانه برای دیدار با فرزندان و سخنرانی در مراسم‌ به کانادا می‌آمدیم و از جبر روزگار و سرنوشت این‌گونه بود که به دنبال چندین بار زمین خوردن که به علت ضعف و سرگیجه بود، سفر دور و دراز مقدور نباشد و ما ماندگار شدیم. باید از این سرنوشت راضی باشیم زیرا در کنار فرزندانمان این دوران سریع‌تر و راحت‌تر طی شد و این بود که از ایران دور ماندیم.

 این تاریخ‌نگار و استاد دانشگاه گفت: با‌ توجه به اینکه استاد، سال‌های پایانی زندگی را در کنار فرزندان بوده، تصمیم گرفتیم پیکر او به امانت در کشور کانادا بماند تا در زمان مقتضی به کشور بازگردد. او آرامگاه ابدی خود را در جوار خیام در نیشابور برای خود برگزیده بود که مقدمات آن در نیشابور در حال انجام است.

به گفته مجری مراسم، یادمان محمدعلی اسلامی ندوشن روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه همزمان با بزرگداشت خیام در نیشابور رونمایی خواهد شد.

محمدعلی اسلامی ندوشن دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل از فرانسه بود و استاد پیشین دانشگاه تهران، متولد سال ۱۳۰۴ در ندوشن یزد بود که پنجم اردیبهشت‌ماه در ۹۷ سالگی در کانادا از دنیا رفت.

روحش شاد و یادش ماندگار

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا مهرگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۲ - ۰۱:۴۷
0
1
استاد چه انتخاب خوبی کردند! انشاالله نام استاد همیشه زنده باشد!
captcha