اولویت‌بندی نیازهای 167 محله شیراز
کد خبر: 4053916
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

اولویت‌بندی نیازهای 167 محله شیراز

شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز دارای ۱۶۷ محله با نیازهای خاص خود است، گفت: پروژه‌های هر محله بر اساس نیازهای آن محل اولویت‌بندی شده و اجرا خواهد شد.

میزخدمت مسجدمحوری در مسجد آیت‌الله ربانی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز امروز، 10 ا ردیبهشت در میزخدمت مسجدمحوری در مسجد آیت‌الله ربانی خیابان پاییز واقع در شهرداری منطقه 4 شیراز با بیان اینکه شیراز دارای ۱۶۷ محله با نیازهای خاص خود است، گفت: پروژه‌های هر محله بر اساس نیازهای آن محل اولویت‌بندی شده و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم و اساسی فرهنگی ما طرح احیای هویت محلات با محوریت مساجد تحت عنوان مسجدمحوری است که اغلب خدمات شهرداری در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اوقات فراغت در این طرح به مردم محلات ارائه خواهد شد.

اصنافی در ادامه به بخشی از سئوالات و درخواست‌های مردم اشاره کرد و گفت: کمربندی جنوبی شیراز یک معبر تردد بین شهری است که وزارت راه و شهرسازی ضلع جنوبی آن را سال‌ها قبل تفکیک کرده است.

شهردار شیراز ادامه داد: با توسعه کمربندی جنوبی شیراز عملا این مسیر حکم بزرگراهی پیدا کرده و در توافقی که سال ۹۴ صورت گرفته شش تقاطع دیگر برای ایمن سازی کمربندی باید ساخته می شده است.

وی با بیان اینکه سه تقاطع برعهده شهرداری و سه تقاطع برعهده وزارت راه بوده است، افزود: شهرداری دو تقاطع شهیدان یغمور و رودکی را ساخته و تنها تقاطع نواب باقی‌مانده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، اما وزارت راه هیچکدام از سه تقاطع قائم کرونی، میثم و سفیر که برعهده داشت را نساخته است.

اصنافی با تصریح اینکه در آخرین پیگیری که داشتیم مقرر شده وزارت راه تقاطع سفیر و قائم کرونی را در سال جاری آغاز کند، گفت: تا زمانی‌که کمربندی جایگزین آماده نشود عملاً نمی‌توان ورود کامیون را به کمربندی فعلی ممنوع کرد.

شهردار شیراز همچنین گفت: بزرگترین عامل تصادف در کمربندی جنوبی شیراز راه‌های دسترسی است که به‌صورت مستقیم وارد کمربندی شده و با تقسیم کار صورت گرفته، تلاش داریم این مسیرها را ایمن‌سازی کنیم.

وی همچنین به موضوع خدمات‌دهی و فضاسازی شهری اشاره کرد و گفت: شیراز شهری با دو میلیون نفر جمعیت در مساحت ۲۰ هزار هکتاری و درعین حال مشهد با جمعیت پنج میلیون نفری دارای مساحت ۳۰ هزار هکتاری است که عملا فضاسازی شهری را سخت می‌کند و نیاز است همچون گذشته مساجد و سمن‌ها پای کار بیایند.

شهردار شیراز در پایان گفت: به دلیل نوسانات قیمت قیر در دو سال گذشته آسیب‌های آسفالت سطح شهر باقی مانده که کلیه مناطق باید تمام چاله‌ها و آسیب‌های سطح شهر را لکه گیری کنند.

انتهای پیام
captcha