روز قدس احساس زنده بودن امت اسلامی را در چشم دشمنان به رخ کشید
کد خبر: 4053547
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

روز قدس احساس زنده بودن امت اسلامی را در چشم دشمنان به رخ کشید

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس احساس زنده بودن امت اسلامی را در چشم دشمنان به رخ کشید.

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 9 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس احساس زنده بودن امت اسلامی را در چشم دشمنان به رخ کشید و تمام جهانیان شاهد این حماسه حضور بودند.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس یادگار امام راحل و مایه امید مستضعفان عالم است، آیاتی از قرآن کریم را یادآور شد و افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده است که اراده فرموده است تا جهان به دست مستضعفان اداره شود و قطعاً وعده خداوند خلف ناپذیر است.

آیت‌الله دژکام از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد و افزود: بعد از دو سال به دلیل شیوع کرونا، امروز بار دیگر این ملت حماسه آفریدند و نشان دادند که لشکر محمد رسول‌الله(ص) خواهد آمد. خداوند اینگونه به مظلومان اجازه دفاع از خود را می‌دهد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز پرچم عزت ایران اسلامی را از نسل نوجوان تا سالخوردگان به دست داشتند، گفت: خدا وعده پیروزی مظلومان را داده است و امروز عرصه نبرد جبهه مقاومت رو به پیروزی است، مظلومان یمن امروز قدرت تولید سلاح و مقابله با دشمن را دارند.

وی با تصریح اینکه در سوریه، لبنان و عراق این مقاومت به خوبی دیده می‌شود، گفت: امروز علائم قدرتمندی مردم آشکار شده و فضای مقاومت آنچنان در سرزمین‌های اشغالی زیاد شده که فرصت فکر کردن از اسرائیل گرفته شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی در مرکز تل‌آویو و اسرائیل نمی‌دانند چه کار کنند و فلسطینی‌ها قدرتمند شدند و انتقام خودشان را می‌گیرند و گفت: متأسفانه امروز ۱۳ میلیون فلسطینی در آوارگی هستند و این غیر از فلسطینی‌های مهاجر است؛ یک رژیم آدمکش کشور اینها را به ظلم و زور گرفته و همه دنیا در مقابل این ظلم سکوت کردند و وظیفه انسانی و اسلامی جهانیان اینست که به فکر فلسطینی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران روز قدس به صورت ویژه در حمایت از فلسطین مردم به میدان آمدند، گفت: به  آمریکا که هر تحریم و ظلمی می‌توانستند به ملت ایران کردند و اسرائیل می‌گویم که صدای فریاد ملت ایران و مردم سومین حرم اهل بیت(ع) در بیان مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بشنوند.

امام جمعه شیراز  تأکید کرد: امروز علائم قدرتمندی مردم آشکار و فضای مقاومت آنچنان در سرزمین‌های اشغالی زیاد شده که فرصت فکر کردن از اسرائیل گرفته شده است.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنانش ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: معنویت دارای درجات و مراتبی است؛ یکی از قدم‌هایی که برای کسب معنویت باید برداریم مسئله مراقبه است که در دو بعد فردی و اجتماعی باید رخ دهد.

ارزش‌ها و ضدارزش‌ها را بشناسیم

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مراقبت اجتماعی است، گفت: برای تحقق مراقبت اجتماعی باید به ارزش‌های دینی باور داشته باشیم، باید ارزش‌ها و ضدارزش‌ها را بشناسیم و پس از آن خواهان اجرای ارزش‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح اینکه گام سوم با امر و نهی همراه است، افزود: باید مراقب باشیم که جامعه دینی ما عقب‌گرد نکند، فضای معنوی اجتماع نیز باید مهم باشد و نباید به مراقبه فردی تکیه کرد.

آیت‌الله دژکام با انتقاد از برخی رفتارها که مجازات خطاکار مانع ایجاد شود، بیان کرد: تهاجم فرهنگی و فضای رسانه‌ای دشمن سبب این امر شده که برخی به نیروی انتظامی برای مجازات یک قاتل اعتراض کنند در حالی که همه باید نسبت به مجازات خطاکار و قاتل همراه باشند.

امام جمعه شیراز از تمام فعالان فرهنگی و اجتماعی خواست تا آستین همت بالا بزنند و ارزش‌های دینی در اجتماع بیشتر اجرا شود و سپس افزود: هر چه ارزش‌ها بیشتر عمل شود نگرانی‌های والدین برای فرزندانشان کمتر می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود  با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته پیش رو، ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر را یادآور شد و گفت: کارگران در دنیا مظلوم واقع شدند اما در نظام دینی به عدل و انصاف توصیه شده که در آن به حق کارگر و کارفرما تعدی نمی‌شود و این دو گروه باید با هم تولید را پیش ببرند اما امروز شرایط اقتصادی فشار مضاعفی به جمعیت کارگر وارد می‌کند.

وی همچنین با اشاره به روز ۱۲ اردیبهشت و گرامیداشت مقام معلم، تصریح کرد: حرکت جدیدی که در مجلس شکل گرفت برای اینکه حقوق معلمان بهتر تامین شود امید است که این حرکت مجلس به خوبی جامعه عمل بپوشد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امروز (نهم اردیبهشت) دو مناسبت دارد، که یکی روز قدس بود، گفت: یکی از مناسبت‌ها روز شوراها است که کار عظیمی در کنار دولت برای مدیریت شهرها و روستاها انجام می‌دهند، نظام شورایی نیاز به تقویت دارد و مردم‌سالاری دینی در قالب شوراها باید به میدان آید.

انتهای پیام
captcha