تبیین شرایط رؤیت‌پذیری هلال ماه شوال در سال 1401
کد خبر: 4053325
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

تبیین شرایط رؤیت‌پذیری هلال ماه شوال در سال 1401

مسئول رصدخانه آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز از در تبیین شرایط رویت‌پذیری هلال شوال در سال جاری گفت: بعدازظهر روز یکشنبه با توجه به اینکه هلال به هیچ عنوان با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست گروه‌های رصدی صرفاً با استفاده از ابزار آلات نجومی و تلسکوپ‌های پیشرفته می‌توانند آن را رصد کنند.

محمدرضا اسفندی، مسئول رصدخانه آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز محمدرضا اسفندی، مسئول رصدخانه آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اعزام 4 نفر از مرکز نجوم و فلکی رصدخانه این حرم مطهر به ارتفاعات دنا واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد به منظور رصد هلال شوال خبر داد و گفت:  این گروه مجهز به ابزار آلات نجومی تلسکوپ‌های مجهز به ردیاب و دوربین‌های عکس‌برداری از هلال ماه است.

وی به تبیین شرایط رویت‌پذیری هلال شوال در سال جاری پرداخت و افزود:  بعدازظهر روز یکشنبه با توجه به اینکه هلال به هیچ عنوان با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست گروه‌های رصدی صرفاً با استفاده از ابزار آلات نجومی و تلسکوپ‌های پیشرفته می‌توانند آن را رصد کنند.

اسفندی با بیان اینکه به دلیل وجود گرد و غبار و ریزگردها در سطح کشور رؤیت هلال شوال امسال بسیار سخت است، گفت: گروه‌های رصدی بعدازظهر روز یکشنبه، یازدهم اردیبهشت از بعد از غروب خورشید به مدت ۳۸ دقیقه فرصت دارند تا هلال شوال را رصد کنند.

 مسئول رصدخانه آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با تصریح اینکه جدایی زاویه ای این هلال با خورشید در لحظه غروب خورشید هفت و نیم درجه است، گفت:  به شرط مساعد بودن شرایط جوی و افقی عاری از گرد و غبار هلال در بعد از ظهر روز یکشنبه صرفاً با تجهیزات نجومی قابل رؤیت است.

انتهای پیام
captcha