اولویت رسیدگی به مشکلات مناطق کم برخوردار در شیراز
کد خبر: 4053323
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

اولویت رسیدگی به مشکلات مناطق کم برخوردار در شیراز

شهردار شیراز با بیان اینکه تمام محلات این کلان‌شهر مورد بررسی و نیازسنجی قرار می‌گیرد، اولویت رسیدگی به مشکلات محلات را مناطق کم برخوردار اعلام کرد.

سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز امروز، 8 اردیبهشت در میزخدمت مسجدمحوری در مسجد بقیة‌الله(عج) واقع در خیابان مسلم بن عقیل منطقه ۵ گفت: تمامی محلات شهر شیراز مورد بررسی و نیازسنجی است که اولویت و بیشترین رسیدگی به مناطق کم برخوردار خواهد بود.

وی در خصوص پروژه‌های شهرداری منطقه ۵ افزود: بازگشایی میدان دولت، آماده‌سازی پارک محله‌ای مسلم و امام سجاد(ع) از جمله پروژه‌های منطقه ۵ شهرداری شیراز است.

اصنافی درباره آسفالت منطقه هم گفت: قیر دولتی تنها شامل شهرهای کوچک می‌شود و شهرداری شیراز برای خرید قیر به عنوان ماده اصلی آسفالت طی دو سال گذشته باید چند ده برابر هزینه کند که حجم آسفالت با وجود دو برابر شدن بودجه آسفالت چندان چشمگیر نخواهد بود.

شهردار شیراز با بیان اینکه به دلیل نوسانات قیمت قیر باید آسیب‌های آسفالت سه سال گرفته شود، تصریح کرد: تمام مناطق باید هرگونه چاله و ترک خوردگی را تا پایان اردیبهشت لکه‌گیری کرده و اولویت روکش آسفالت با کوچه‌های خاکی است.

وی در ادامه به موضوع بودجه پرداخت و گفت: کل عوارض وصولی شهرداری شیراز در سال گذشته ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده در حالی که هزینه جاری شهرداری از جمله جمع‌آوری زباله و نگهداری فضای سبز رقمی در حدود ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

اصنافی ادامه داد: رقم پیش‌بینی شده برای درآمد حاصل از عوارض حدود ۳۵ درصد کل بودجه است و مابقی حاصل از درآمد تفکیک و پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.

شهردار شیراز همچنین توضیحاتی را پیرامون طرح مسجدمحوری به منظور احیای هویت محلات با محوریت مساجد ارائه داد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مختلف شهرداری شیراز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اوقات فراغت در قالب طرح مسجدمحوری در مساجد محلات ارائه می‌شود.

افسانه خواست‌خدایی، عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۵ شهرداری هم در این میزخدمت مسجدمحوری گفت: خواسته شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز است که ارتباطی بی واسطه و تعامل نزدیک با مردم صورت بگیرد. محله به محله منطقه ۵ را بازدید کرده تا مشکلات و مسائل منطقه را احصا کنیم و پیگیری های لازم را صورت دهیم.

وی همچنین گفت: شهردار کنونی شیراز را می‌توان یکی از انقلابی‌ترین و پای‌کارترین شهردار ادوار شیراز نام برد که همه وقت خود را صرف مدیریت شهر و حل مشکلات و مسائل شهر و شهروندان می‌کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه از احیای فضای سبز شهری با کاشت ۱۰۰ هزار نهال نارنج در سطح شهر شیراز خبر داد.

انتهای پیام
captcha