رژیم صهیونیستی یک حزب سیاسی است نه رژیم دینی
کد خبر: 4053299
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

رژیم صهیونیستی یک حزب سیاسی است نه رژیم دینی

مدیر حوزه‌‌های علمیه فارس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم دینی و مذهبی نیست بلکه حزبی سیاسی در جهت تأمین خواسته‌های نظام سلطه است، گفت: اگر این رژیم دینی بود به خودش اجازه نمی‌داد این چنین به ملتی ظلم و حق تاریخی آنان را غصب کند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس امروز، 8 اردیبهشت در نشست «قدس و ادیان توحیدی» با اشاره به آیه 64 سوره آل عمران  که می‌فرماید: «به اهل کتاب بگو بیایید بر سر اصول و ارزش‌های مشترک بین ما و شما تمرکز کنیم که فقط خدا را عبادت کنیم، بت نپرستیم و افرادی از خودمان را به جای خدا ارباب‌های خود ندانیم»، گفت: رژیم صهیونیستی یک رژیم دینی و مذهبی نیست بلکه حزبی سیاسی در جهت تأمین خواسته‌های نظام سلطه است.

وی با تصریح اینکه اگر این رژیم دینی بود به خودش اجازه نمی‌داد این چنین به ملتی ظلم و حق تاریخی آنان را غصب کند، یادآور شد: در جایی که سپاه معاویه حمله کردند و خلخال از پای زن یهودی کشیدند، حضرت علی (ع) فریاد می‌زدند که اگر کسی از این ظلم بمیرد او را ملامتی نیست.

استوار میمندی با بیان اینکه  از منظر عقلی و انسانی دو سئوال اساسی از طرف جمهوری اسلامی و همه حقیقت طلبان از جامعه جهانی که این ظلم‌پذیری را تئوریزه می‌کند مطرح است،  تصریح کرد: سئوال اول این است که فلسفه تشکیل اسرائیل هولوکاست بود چرا اجازه نمی‌دهید اندیشمندان مستقل در این باره پژوهش‌های به دور از جهت‌گیری‌های سیاسی داشته باشند؟ چرا پیرزن نود ساله را به خاطر اظهار نظر در این باره به دادگاه کشاندید و با امپراطوری رسانه‌ای خود اجازه اندیشیدن درباره پدیده هلوکاست را نمی‌دهید؟

وی بیان کرد: اگر هولوکاست صحت هم داشته باشد چه کسانی آن را آفریدند؟ هولوکاست را خود غربی‌ها و هیتلر آفریدند، چرا مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی باید تاوان پدیده‌ای که اصلش مورد تردید است را بدهند؟

استوار میمندی با تصریح اینکه این‌ها سئوالاتی جدی است که سیاستمداران مستکبر دنیا تا به حال به آن پاسخ ندادند، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی دولتی دینی نیست و ارتباطی با یهودیت ندارد همانطور که یهودیان انسان دوست خودشان را از این جریان منحوس سرطانی جدا می‌کنند.

وی در پایان گفت: روز قدس همه عالم همبستگی ملی مردم همیشه با انصاف و حقیقت طلب ایران را خواهند دید که در کنار هم علیه دستگاه زر، زور و تزویر صهیونیسم خواهند بود و ندای مظلومیت قدس و محکومیت ظلم و عادی‌سازی را سرخواهند داد.

انتهای پیام
captcha