ادیان الهی در هسته اصلی اختلافی با هم ندارند
کد خبر: 4053297
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

ادیان الهی در هسته اصلی اختلافی با هم ندارند

رئیس انجمن ارامنه شیراز با بیان اینکه ادیان در هسته اصلی اختلافی با یکدیگر ندارند ولی در پوسته ظاهر به هر حال اختلافات ظاهری دارند، گفت: مسائلی که امروز درباره قدس شاهد هستیم به دلیل آن است که دین را دستاویز خود کرده‌اند.

هرموند آراتونیان، رئیس انجمن ارامنه شیراز به گزارش ایکنا از فارس، هرموند آراتونیان، رئیس انجمن ارامنه شیراز امروز، 8 اردیبهشت در  نشست «قدس و ادیان توحیدی» گفت: پیامبران و ادیان الهی از یک سرچشمه نور می‌گیرند و مسیر و جهت همه عبادات و نماز و دعاهای ما خداوند واحد است و تمام ادیان ادیان الهی به این سمت هستند.

وی تصریح کرد: تنوعی که در ادیان است مانند تنوعی است که خداوند در کل سیستم خلقتش آن را دارد، رنگ پوست، قومیت‌ها و کشورها و ... این تنوع را مانند ادیان داشتند و زیبایی خلقت به همین تنوع است.

رئیس انجمن ارامنه شیراز تصریح کرد: ادیان در  هسته اصلی اختلافی با یکدیگر ندارند ولی در پوسته ظاهر به هر حال با توجه به مکان‌هایی که ادیان به وجود آمدند و آن کسانی که در ابتدا مخاطب ادیان بودند و زمان و مکانی که ادیان ظهور کردند مطمئناً اختلافات ظاهری دارند؛ اگر از این پوسته خارجی بگذریم و به آن هسته اصلی بپردازیم و هرچه به خداوند نزدیک‌تر شویم می‌بینیم که واقعا هیچ اختلافی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: این مسائل که امروز در دنیا و به ویژه در قدس وجود دارد به دلیل همین ظواهر بین آدم‌های افراطی است که از پوسته نگذشتند تا به مرکز برسند و برای رسیدن به یکسری اهداف و خواسته‌هایی که از نفس انسان به وجود می‌آید، دین را دستاویز خود کردند.

آراتونیان با اشاره به دید مسیحیت نسبت به این سرزمین قدس گفت: حضرت عیسی(ع) در این سرزمین به دنیا آمدند و پرورش پیدا کردند و دین ما تماما در این سرزمین بوده است و پیامبر ما به بشارت فرشتگان آمدند که مردم را با هم و با خدا آشتی دهند ولی متأسفانه بعد از گذشت دو هزار سال، انحرافاتی که خودمان  باعث آن هستیم به جایی رسیده که این سرزمین مهد ظلم شده است و این موضوع حداقل برای ما مسیحیان بسیار تأسف‌آور است که ادعای این را داشتیم که پیامبرمان فرمودند که اینجا سرزمین  صلح خواهد بود و اکنون به این شکل در آمده است.

رئیس انجمن ارامنه شیراز با تصریح اینکه متأسفانه عدالت که یکی از مظاهر خداوند است زیر پا گذاشته شده و این چنین رفتاری به نظر توهینی به خود پروردگار است، گفت: قدس سرزمین ادیان ابراهیمی است و تقدس بسیاری برای سه دینی که ابراهیمی هستند، دارد؛ ای کاش جایی بود که مردم در کنار هم با صلح زندگی می‌کردند و نمونه‌ای بود از جامعه خودمان در ایران که ادیان در کنار هم روابط خوبی دارند‌ و همچنین در کنار هم انقلاب کردیم و برادرانه در زمان‌های مختلف در کنار هم بودیم.

انتهای پیام
captcha