حمایت از قدس پیونددهنده ادیان الهی است
کد خبر: 4053293
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

حمایت از قدس پیونددهنده ادیان الهی است

امام جمعه اهل سنت شیراز با بیان اینکه قدس یکی از نمادهای وحدت بخش جهان اسلام و دیگر مکاتب توحیدی و الهی است، گفت: حمایت از آرمان فلسطین و قدس پیوند دهنده امت اسلام و دیگر ادیان با همدیگر است.

شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، شیخ عبدالواحد خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز امروز، 8 اردیبهشت در  نشست «قدس و ادیان توحیدی» با تأکید بر اینکه صهیونسیت بدعتی در آیین یهود و کاملا بیگانه از آن است، گفت: مسجدالاقصی در دین اسلام و همه ادیان الهی جایگاه مهم و ویژه‌ای دارد،  زیرا اولین قبله مسلمانان و قبله همه ادیان الهی بوده است؛ همچنین بیت المقدس و مسجد الاقصی مکان معراج حضرت محمد(ص) و نیز نماد وحدت امت اسلامی و دیگر ادیان توحیدی است.

وی با بیان اینکه مسجدالاقصی در طول تاریخ کانون حرکت وحکومت پیامبران عظیم‌الشأن بوده است، اظهار کرد: قدس یکی از نمادهای وحدت بخش جهان اسلام و دیگر مکاتب توحیدی و الهی است؛ همچنین نمادی است که هویت و اعتبار امت اسلامی با آن سنجیده می‌شود.

امام جمعه اهل سنت شیراز با تصریح اینکه حمایت از آرمان فلسطین و قدس پیوند دهنده امت اسلام و دیگر ادیان با همدیگر است، افزود: کمرنگ جلوه دادن موضوع فلسطین و مسجدالاقصی و اتفاقاتی که در برخی از کشورهای عربی افتاده و مشاهده می‌کنیم در حقیقت وحدت و همبستگی این امت را نشانه گرفته است و تیشه به ریشه این وحدت و همبستگی می‌زند.

خواجوی ادامه داد: حضرت امام راحل  با ابتکار و درایت و بصیرتی که داشتند به منظور توجه کردن  و اهمیت دادن مسلمانان  و آزادی‌خواهان به سرزمین فلسطین و مسجد الاقصی و برای حمایت از جبهه مقاومت در مقابل رژیم نامشروع اسرائیل و به منظور محو کردن آن غده سرطانی از صحنه روزگار،  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نام‌گذاری کردند؛ همچنین ایشان روز قدس را روز حیات اسلام می‌دانستند، این روز یک  روز جهانی و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است.

 وی  با یادآوری اینکه امام، فلسطین را به عنوان مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام مطرح کردند، گفت: متأسفانه بعضی از حکام کشورهای عربی با عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی اسرائیل که پایه‌گذار تفرقه بین ادیان توحیدی و امت اسلامی شده است به محور وحدت جهان اسلام ضربه می‌زنند؛ عادی سازی روابط با رژیم غاصب خیانت و جنایت آشکار به آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین و اسلام و مسلمانان و پشت کردن به قرآن و فرامین خداوند و رسول‌الله (ص) و اولیا خدا است.

خواجوی با تأکید بر اینکه با این روابط، رژیم صهیونیستی بیش از گذشته به سرکوب و قتل عام کردن مردم مظلوم فلسطین پرداخته و آن‌ها را گستاخ‌تر کرده است، اضافه کرد: این عادی‌سازی روابط تأیید بر جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها و در حقیقت کمک به آن‌ها است؛ این عادی‌سازی روابط با مستکبران و ظالمان را محکوم می‌کنیم و از آن متنفریم.

امام جمعه اهل سنت شیراز با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که فلسطین متعلق به فلسطینیان است و باید با اراده همه آنان اداره شود، افزود: طرح همه پرسی از همه اقوام و ادیان فلسطینی که نزدیک به دو دهه قبل ارائه کردیم تنها نتیجه‌ای است که باید بر چالش‌های امروز و فردای فلسطین مترتب شود.

انتهای پیام
captcha