برگزاری محافل قرآنی بستری مناسب برای افزایش قاریان قرآن در اردبیل
کد خبر: 4053229
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

برگزاری محافل قرآنی بستری مناسب برای افزایش قاریان قرآن در اردبیل

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه محافلی که نخبگان قرآنی را گرد هم می‌آورد می‌تواند برای نوجوانان و جوانان قوه حرکتی برای آموزش مفاهیم قرآن کریم باشد، گفت: امیدواریم با برپایی این محافل شاهد افزایش قاریان قرآن کریم در سطح جامعه باشیم.

محفل قرآنی مدهامتانبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، هشتم اردیبهشت‌ماه، در آئین تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در اردبیل، اظهار کرد: تحسین و تکریم از فعالان قرآنی یک سنت بسیار خوب است که موجب تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به یادگیری از کلام الهی می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: چنین محافلی که نخبگان قرآنی را گرد هم می‌آورد می‌تواند برای نوجوانان و جوانان قوه حرکتی برای آموزش مفاهیم قرآن کریم باشد و امیدواریم با برپایی این محافل شاهد افزایش قاریان قرآن کریم در سطح جامعه باشیم.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه نور قرآن نعمت بزرگی برای جامعه است که موجب هدایت در وجود آدمی می شود، افزود: طبق فرمایش قرآن کریم جامعه نیازمند 3 چیز است تا جامعه آرمانی را رقم بزند.

ستوده خاطر نشان کرد: داشتن گذشت و عفو در همه سطوح خانواده، آشنایان و دوستان، دعوت به آرامش و خوبی و انرژی مثبت به خانواده است.

در ادامه مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: برکت این محافل به ساختن یک شبکه قرآنی منسجم برای ترویج این معارف غنی الهی است که می‌تواند موجب متحول اجتماعی و قرآنی در جامعه شود.

وی ادامه داد: همه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با اتکا به این شبکه قرآنی می‌تواند در جامعه رفع و رجوع شود که امیدواریم نور و نعمت قرآن شامل حال و زندگی همه فعالان کانونهای مساجد شود که در این راه گام‌های بزرگی برای ترویج این معارف برداشته‌اند.

گفتنی است؛ مسابقات قرآنی «مدهامتان» با هدف استعدادیابی و رقابت فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در رشته های مختلف اذان، حفظ جزءسی‌ام، حفظ کل، قرائت تحقیق، ترتیل، قرائت نماز، مفاهیم و مکبری برگزار و این دوره مسابقه به صورت مجازی و در بستر سامانه بچه‌های مسجد با شرکت 730 نفر از قاریان، حافظان و فعالان عرصه قرآنی سراسر استان و با مشارکت 104 کانون فرهنگی هنری مسجد رقم خورد.

ابوالفضل پورغفاری، محمد امین قربانی، امیر حسین شجاعی مهر، مهدی مهدوی، محمد حسین جلیلیان، محمد رضا احدزاده، رسول تمجید، آرمین نعمتی، حسین سعیدی، محمد حبیب زاده، مرتضی یوسفی، یاسر نظری، علی زرین کمر، امیرعلی بیگ زاده، مهدی نیازی، وحید اصغری، محمد طاها قهرمان نیا مغانلو جزو برادران برگزیده این دوره است.

 فاطمه حمیدی سولا، محدثه شجاعی مهر، اسماء معقولیان، سولماز رمضان زاده، آیلار کامرانی، زهرا احمدیان نیز خواهران برگزیده مسابقات قرآنی مدهامتان هستند که در این مراسم تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha