آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان در 8 نقطه فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 4052897
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان در 8 نقطه فارس برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری نخستین مرحله آزمون هفدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در 8 نقطه این استان در تاریخ 23 اردیبهشت‌ماه جاری همزمان با سراسر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارسحجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری نخستین مرحله آزمون هفدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در 8 نقطه این استان خبر داد و گفت: این آزمون در ساعت 10 صبح روز جمعه، 23 اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در فارس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان فارس 634 نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: آزمون مذکور در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

قانع حوزه‌های امتحانی این آزمون را اعلام کرد و گفت: در حوزه امتحانی شیراز  239 نفر، استهبان 121 نفر، جهرم 77 نفر، گراش 73 نفر، داراب 37 نفر، آباده طشت 35 نفر، لامرد 28 نفر و کازرون 24 نفر حضور خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه امسال برای نخستین بار است که آباده طشت، لامرد و کازرون به حوزه‌های امتحانی این طرح اضافه شده‌اند که اتفاق مبارکی است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد که افرادی که در این حوزه‌ها در آزمون مذکور شرکت دارند، نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته‌اند.

وی با تصریح اینکه آمار استان فارس نسبتاً در کشور خوب است اما با توجه به حفاظی که در استان در حال تربیت هستند، توقع بیشتری از فارس است، گفت: در شیراز تعداد شرکت‌کنندگان این آزمون کاسته شده است و شاید اصلی‌ترین علت آن همین تعدد حوزه‌هاست که امسال تعداد حوزه‌ها تقریباً دو برابر شده است و افرادی که در سال‌های گذشته باید در حوزه آزمونی شیراز حضور می‌یافتند، امسال در حوزه شهرستان خودشان حضور خواهند داشت.

قانع با بیان اینکه تعداد جمعیت حوزه استهبان مشابه سال‌های گذشته است اما حوزه گراش و جهرم افزایش جمعیت داشته‌اند، گفت: تلاش بر این است تا افزایش حوزه‌ها را در سال‌های آینده هم داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری اینکه این آزمون مرحله اول است، گفت: زمان و مکان اخذ کارت ورود به جلسه و همچنین آدرس حوزه‌ها به متقاضیان از طریق پیامک اعلام خواهد شد و همه حفاظ باید از ساعت 9:30 در حوزه حضور داشته باشند.

انتهای پیام
captcha