وحدت برای دفاع از مسجد الاقصی؛ مهم‌ترین موضوع جهان اسلام
کد خبر: 4052880
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

وحدت برای دفاع از مسجد الاقصی؛ مهم‌ترین موضوع جهان اسلام

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه نگاه ما به وحدت یک تاکتیک و یا یک استراتژی نیست بلکه یک باور و اعتقاد عمیق قلبی است، گفت: امروز وحدت امت اسلامی در دفاع از مسجد الاقصی مهم‌ترین موضوع جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان شامگاه گذشته، ششم اردیبهشت‌ماه در مراسم افطاری «وحدت و مقاومت» در شهرستان دیواندره، فلسطین و قدس شریف را مهم‌ترین موضوع جهان اسلام دانست و اظهار کرد: سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن این اولویت نخست جهان اسلام بی فرجام خواهد ماند چراکه افکار عمومی جهان اسلام به دشمنان اجازه نخواهد داد که موضوع فلسطین و قدس شریف به عنوان مسئله اول جهان اسلام، به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اگر بتوانند نسل جوان ما را از آرمان‌های به حق خود، دور کرده و دشمن را دوست و دوست را دشمن معرفی کنند، در توطئه‌های خود علیه جهان اسلام موفق می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: طی سه دهه گذشته منشاء هر جنگ، کشتار و اختلاف در منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است، نسل جوان ما باید درک کنند که آمریکا به عنوان دوست ملت‌های منطقه و مسلمانان نبوده و نخواهد بود و مسائل منطقه باید توسط مردم حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به وحدت یک تاکتیک و یا یک استراتژی نیست بلکه یک باور و اعتقاد عمیق قلبی است، گفت: امروز وحدت امت اسلامی در دفاع از مسجد الاقصی مهم‌ترین موضوع جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: گر چه دشمنان ما در طول سال‌های اخیر تلاش کردند که موضوع فلسطین و قدس شریف را از عنوان مسأله و مشکل اول دنیای اسلام خارج کنند و یا حتی آن را به فراموشی بسپارند، اما افکار عمومی دنیای اسلام، عالمان و فرهیختگان اسلامی به آنها این اجازه را نداده و نخواهند داد.

وی در پایان یادآور شد: رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) با یک نامگذاری هوشمندانه به نام روز قدس تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و دشمنان را ناچار کرد که هر روز عقب‌نشینی کنند.

ماموستا جلال مرادی، امام جمعه دیواندره در ادامه ضمن تشریح تاریخچه فلسطین گفت: بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان است و همه مسلمین به آن تعلق خاطر ویژه دارند، گفت: از سوی دیگر مسجدالاقصی نیز بالذات مسجد اول بین مسلمانان جایگاه خاصی دارد، بنابراین اطلاع مردم دنیا از اینکه چه اتفاقی بر سر قبله اول مسلمانان آمده است از اهمیت برخوردار است و از سوی دیگر بزرگداشت روزی به نام قدس منجر به وحدت میان مسلمین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha