افزایش موارد اسلام‌هراسی در آمریکا در سال 2021
کد خبر: 4052565
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

افزایش موارد اسلام‌هراسی در آمریکا در سال 2021

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی اعلام کرد در سال گذشته آمار شکایات ناشی از اسلام‌هراسی در این کشور حدود 10 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از سان دیلی، طبق گزارش جدید شورای روابط آمریکایی اسلامی(CAIR)، مسلمانان آمریکایی سال گذشته 6 هزار و 720 شکایت در این سازمان ثبت کردند که در مقایسه با سال 2020 افزایش 9 درصدی را نشان می‌دهد.

این شکایات شامل مواردی همچون زورگویی به دانش‌آموزان مسلمان در مدارس، نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان، جنایات ناشی از نفرت، حمله فیزیکی یا قرار گرفتن در فهرست نظارت‌های تروریستی فدرال می‌شود. محققان به‌طور خاص افزایش 28 درصدی در موارد نفرت و سوگیری شامل برداشتن اجباری حجاب، آزار و اذیت، خرابکاری، خشونت فیزیکی و غیره را ثبت کردند.

نهاد عوض، مدیر اجرایی CAIR در بیانیه‌ای روز جمعه گفت که اسلام‌هراسی هدفمند همچنان جامعه ما را تهدید می‌کند. عوض گفت: دولت فدرال باید تعصب ساختاری ضد مسلمانان را در سیاست‌های خود و چالش‌های حقوق مدنی که جوامع مسلمان با آن روبه‌رو هستند، بررسی کند. وی تأکید کرد: همه ملت ما باید بتوانند آزادانه و ایمن عبادت و کار کنند، به مسافرت بروند و در مدرسه شرکت کنند.

وزارت دادگستری فدرال (DOJ) در گزارش جنایات ناشی از نفرت در سال 2020، تنها 110 حادثه ضد مسلمانان را ثبت کرد که تقریباً 40 درصد کمتر از سال قبل است.

CAIR که دفاتری در 25 ایالت در سراسر کشور برای کمک به مسلمانان آمریکایی دارد، تعداد شکایات داخلی دریافتی خود را ثبت می‌کند. 2 هزار و 823 شکایت مربوط به مهاجرت و سفر در سال گذشته ثبت شد که یک رکورد برای CAIR است؛ همچنین 679 شکایت در رابطه با خشونت پلیس یا دولت ثبت شد که یک سوم آنها مربوط به قرار گرفتن در فهرست نظارت بر تروریست‌ها بود.

بر اساس این گزارش، پس از برداشته شدن محدودیت‌های کووید 19 و به‌ویژه پس از خروج ارتش آمریکا از افغانستان در تابستان گذشته، حوادث ضد مسلمانان افزایش یافت.

از جمله شکایات ذکر شده در این گزارش می‌توان به مسجد آلبوکرکی اشاره کرد که به آتش کشیده شد؛ مردی که به یک زن مسن مسلمان در نیویورک حمله فیزیکی کرد و یک دختر مسلمان جوان که او را تروریست خواندند در حالی که بقیه اعضای خانواده‌اش در مریلند مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

این موارد همچنین شامل اظهارنظرهای تحریک‌آمیز علیه ایلهان عمر، عضو مسلمان کنگره آمریکا است. هفته گذشته، مردی از فلوریدا به تهدیدهای نفرت‌انگیز علیه عمر در سال 2019 اعتراف کرد.

محققان در این گزارش به این نتیجه رسیدند که اسلام‌هراسی در ایالات متحده به شدت وجود دارد و خواستار اقدام مستقیم دولت فدرال برای رسیدگی به این موضوع شدند.

نویسندگان CAIR در این گزارش نوشتند: این شکایات به وضوح نشان می‌دهد که تبعیض و سوگیری دولت همچنان بر مسلمانان آمریکایی تأثیر منفی دارد و نشان می‌دهد که به جوامع مسلمان همچنان با سوء ظن برخورد می‌شود.

انتهای پیام
captcha