پویش «به حرمت علی(ع) می‌بخشم» باعث رهایی 4 نفر شد
کد خبر: 4052385
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

پویش «به حرمت علی(ع) می‌بخشم» باعث رهایی 4 نفر شد

همزمان با شب‌های قدر در قالب اجرای پویش «به حرمت علی(ع) می‌بخشم» 4 محکوم به قصاص در استان فارس نجات یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس امروز، 5 اردیبهشت‌ماه از حصول سازش در چهار فقره پرونده قتل عمدی و نجات چهار محکوم به قصاص در ماه مبارک رمضان در حوزه‌های قضایی مرودشت، داراب  اقلید و شعبه 42 زندان شیراز خبر داد.

وی تصریح کرد: به تأسی از سیره اهل بیت(ع) و با رأفت و گذشت خانواده‌های اولیاء دم، تلاش‌های مسئولان فارس، اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف و داوری استان و با کمک معتمدین و ائمه جماعات چهار محکوم به قصاص همزمان با شب‌های پر فیض قدر از چوبه دار رهایی یافتند.

موسوی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته افزود: با تأسی به اسوه جوانمردی و عدالت، مولای متقیان حضرت علی(ع) و در راستای پویش «به حرمت علی(ع) می‌بخشم» اولیاء دما در چهار پرونده از حق خود گذشته و با اعلام رضایت خود به چهار محکوم نادم این پرونده‌ها زندگی دوباره بخشیدند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به ماه مبارک رمضان و خیر و برکات این ماه عظیم‌الشأن گفت: ماه رمضان ماه میهمانی و رحمت و بخشش خداوند بر بندگان و همچنین بخشش بندگان بر یکدیگر است و یکی از اعمال نیکو و برتر این ماه گذشت و بخشش است.

وی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم، احادیث و روایات بیان کرد: ثمرات و نتایج گذشت و بخشش در این ماه معنوی برای اولیاء دم و شکات چند برابر ماه‌های دیگر است.

موسوی در ادامه با اشاره به آمار رضایت اخذ شده طی چندین سال  گذشته گفت: در سال 92 تعداد 33 زندانی، سال 93 تعداد 31 زندانی، سال 94 تعداد 24 زندانی، سال 95 تعداد 21 زندانی، سال 96 تعداد50 زندانی، سال 97 تعداد 39 زندانی، سال 98 تعداد 50 زندانی، سال 99 تعداد 60 زندانی و سال 1400 تعداد 87 زندانی از محکومین به قصاص زمینه رضایت آنان مهیا و رهایی از چوبه دار و زمینه آزادی آنان ایجاد شد و در سال جاری نیز به همت و تلاش معاونت توسعه حل اختلاف استان این اقدام خداپسندانه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha