ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن آغاز شد
کد خبر: 4052377
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن آغاز شد

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از آغاز ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن این مؤسسه در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: مطابق روال سال‌های ثبت‌نام این مراکز تا پایان اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از آغاز ثبت‌نام مدارس شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن این مؤسسه در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: در تقویم فعالیت این مؤسسه هر ساله از اول تا آخر اردیبهشت‌ماه ثبت‌نام این مراکز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ثبت‌نام برای 15 مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان را انجام می‌دهیم، افزود: از این 15 مرکز، 13 مرکز برای پذیرش آقایان و 2 مرکز برای پذیرش بانوان خواهد بود که رده سنی آن‌ها باید 14 تا 22 باشد.

شاهسونی با تصریح اینکه بعد از ثبت‌نام آزمون روخوانی و مصاحبه از متقاضیان ورود به این مراکز به عمل خواهد آمد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بیت‌الاحزان به آدرس beytolahzan.ir نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور یادآور شد: ثبت‌نام بانوان تنها در دو مرکز حضرت زینب(س) شهرستان نی‌ریز و مرکز فاطمیه شهرستان استهبان صورت می‌گیرد.

وی عدم تأهل و عدم اشتغال به تحصیل را از دیگر شرایط شرکت در این دوره‌ها بیان کرد و افزود: داوطلبان دانش‌آموز و دانشجو باید از مرخصی تحصیلی استفاده کنند و محدودیتی میان بانوان و آقایان در این زمینه وجود ندارد.

شاهسونی تصریح کرد: این دوره‌ها علاوه بر حفظ قرآن، شامل تجوید، تفسیر، احکام و اخلاق در کلام وحی نیز است و می‌توان از آن به عنوان یک دوره کامل در حوزه فراگیری قرآن کریم یاد کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور یادآور شد: این دوره‌ یکساله دارای یک دوره مقدماتی و آزمایشی دو ماهه است که در قالب طرح ملی رحله در ایام تابستان اجرا می‌شود البته در طرح ملی رحله متقاضیان دیگر هم می‌توانند حضور داشته باشند اما شرط راه‌یابی به دوره اصلی حفظ یکساله قرآن کریم، موفقیت در دوره دو ماهه رحله است.

انتهای پیام
captcha