ثبت 11 مورد قطعی بیماری کرونا در سمنان
کد خبر: 4052332
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

ثبت 11 مورد قطعی بیماری کرونا در سمنان

آمارهای واصله از ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود از ثبت ۱۱ مورد مثبت قطعی کرونا در استان سمنان خبر می‌دهند.

ثبت 11 مورد قطعی بیماری کرونا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، طبق آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای یکشنبه هیچ بیمار کرونایی در استان سمنان جان خود را از دست نداده است.

طبق اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، ۱۰۲ فرد مشکوک به کرونا در شبانه‌روز گذشته به مراکز درمانی استان مراجعه کردند در بازه زمانی مذکور همچنین تست کرونای ۱۱ نفر به صورت قطعی مثبت شد همچنین ۹ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت و برای استراحت به منزل رفتند و دو نفر بستری شدند.

هم‌اکنون شش بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا و آمارهای ارسالی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، دو شهرستان سرخه و آرادان تنها شهرستان‌های استان سمنان هستند که در وضعیت نارنجی یا هشدار جدی کرونا قرار دارند. و شهرستان‌های گرمسار، مهدی شهر، دامغان و شاهرود و میامی نیز در شرایط زرد کرونایی و سمنان در وضعیت آبی هستند.

با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، توصیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود واکسیناسیون افراد بالا پنج سال در استان سمنان است تا شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا باشیم از سوی دیگر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات و مهمانی‌های ماه رمضان از دیگر توصیه‌های شبکه بهداشت و درمان است.

انتهای پیام
captcha