جامعه انقلاب اسلامی در گام دوم نباید شاهد قبح‌شکنی در فضاهای عمومی باشد
کد خبر: 4052192
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

جامعه انقلاب اسلامی در گام دوم نباید شاهد قبح‌شکنی در فضاهای عمومی باشد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از کمیسیون فرهنگی این شورا خواست تا بررسی دقیق و همه جانبه‌ای از نقش پروژه‌های پیاده راه‌های سلامت و کارکرد آن‌ها در ایجاد سلامت جسمی و روانی جامعه و همزمان تزاید بی عفتی تا حد شکستن قبح بی حجابی، تمرکز برای ایجاد کولونی‌های ضد فرهنگ انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ بی‌بند وباری را انجام دهد و سپس افزود: جامعه انقلاب اسلامی در گام دوم نمی‌تواند شاهد چنین قبح‌شکنی‌هایی آن هم از سوی عده‌ای اندک باشد.

ﻣﻬﺪی ﻃﺎﻫﺮی، رﺋﯿﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼمی ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮازبه گزارش ایکنا از فارس، ﻣﻬﺪی ﻃﺎﻫﺮی، رﺋﯿﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼمی ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮاز بعدازظهر امروز، 4 اردیبهشت در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا از رئیس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز خواست تا با به‌کارگیری یک کارگروه مطالعاتی بررسی دقیق و همه جانبه‌ای از نقش پروژه‌هایی که تحت عنوان پیاده راه‌های سلامت شناخته می‌شوند و کارکرد آن‌ها در ایجاد سلامت جسمی و روانی جامعه و همزمان تزاید بی عفتی تا حد شکستن قبح بی حجابی، تمرکز برای ایجاد کولونی‌های ضد فرهنگ انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ بی‌بند وباری و راه‌هایی برای رفع این دست از نگرانی‌ها را صورت دهند.

وی تصریح کرد: جامعه انقلاب اسلامی در گام دوم نمی‌تواند شاهد چنین قبح‌شکنی‌هایی آن هم از سوی عده‌ای اندک در چنین فضاهای عمومی باشد.

طاهری در ادامه از مسئولان استان فارس و نمایندگان شیراز در مجلس خواست تا تمام تلاش خود را برای جذب و تخصیص اعتبارات دولتی به ویژه برای بزرگراه‌های استان و کمربندی‌های شیراز به کار گمارند.

وی افزود: متاسفانه در دولت قبل و با بهانه کمبود اعتبارات دولت، شهرداری شیراز را به مسلخ برده و اعتبارات توسعه شهر را که همه از محل پرداخت مردم شیراز است صرف احداث یا تکمیل کمربندی‌های شیراز کنند.

طاهری بیان کرد: این داد را به کجا باید برد که برخی از استان‌های مجاور فارس نه تنها کمربندی‌های اصلی بلکه مشغول اجرای رینگ‌های چهارم مرکز استان خود هستند. آیا در دولت فعلی و با حضور وزیر کنونی جهادی راه و شهرسازی که دوشادوش ما در جبهه‌های دفاع مقدس هشت ساله و دفاع از حرمین حضور داشته باز هم باید شاهد همان بهانه‌ها باشیم. مگر جان مردم کم ارزش شده و یا خون دیگر هم‌وطنان عزیز رنگین‌تر از ماست که در خصوص مرکز استان بزرگ فارس این‌چنین تفکری را شاهد باشیم.

وی از رئیس جمهور درخواست کرد تا دستور بررسی این قضیه را صادر کنند و سپس افزود: باید فریادمان را کجا ببریم که به گواه مستندات آماری، فارس در موضوع راه و آب محروم‌ترین استان کشور است و شوربختانه نجابت ما شیرازی‌ها که صورت خود را در تاریخ با سیلی سرخ نگاه داشته‌ایم، مانع از دیده شدن این حد از محرومیت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خطاب به اعضای این شورا گفت: امیدوارم گفته‌های من سبب رنجش خاطر نشود که ضمن احترام به یکایک شما، در این گفتار خدا را تنها شاهد و ناظر بر ادعاهایم می‌گیرم. شورا یک جمع است و نه یک یا چند فرد. در برخی نشست و برخاست‌ها که امیدوارم به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایشی تلقی نشوند، ارائه برخی نقطه نظرهای فردی در قالب نظر شورا و یا وعده دادن‌هایی که از زبان شورا مطرح می‌شوند، نمی‌توانند وجاهت قانونی داشته باشند. عاجزانه تقاضا دارم از این دست مانورهای نمایشی اجتناب بورزیم و صرفاً در همان دو حوزه مسئولیتی یعنی تقنین و نظارت همت بگذاریم.

طاهری تصریح کرد: نکته مهم دیگر اینکه گاهاً از زبان برخی مدیران شهرداری شنیده می‌شود که ادبیات گفتاری و نوشتاری برخی از اعضای شورا، آمرانه و از نوع تحکم‌های اجرایی تلقی می‌شوند. تحت هیچ شرایطی ما مجاز به تحکم و یا دخالت در امور اجرایی شهرداری نه به معنای عام و در معنای خاص به شخص شهردار و مدیران شهرداری نیستیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از ابتدای شورای ششم نیز اصرار داشته و اکنون نیز بر این خواسته خود اصرار دارم تا در صورت صلاحدید اعضای شورا، ترتیبی داده شود تا جلسات کمیسیون‌ها با حضور مدیران شهرداری در ساعات غیر اداری تشکیل شوند، چرا که از نظر اینجانب ساعات اداری شهرداری متعلق به مردم و ارباب رجوع است و موضوعات مطروحه در کمیسیون‌ها به راحتی در ساعات غیر اداری قابل رسیدگی هستند. ما عملاً مفیدترین ساعات عملیاتی مدیران شهرداری را آن هم در کمیسیون‌هایی که تعداد آن‌ها قابل کاهش است، می‌گیریم.    

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود گفت: در یک بررسی اجمالی و کارشناسانه حقوقی، متاسفانه سطح بررسی حقوقی مصوبات شورای ششم از چهار منظر بررسی سوابق و مستندات، انشای شکلی مصوبات ارسالی به صحن، ضعف سطح مصوبه در ماهیت و تقلیل موضوع مصوبه به موضوعاتی که به طور معمول جزو اختیارات شهرداری است، دچار ضعف است که ناشی از ضعیف شدن و کاهش حدود اختیارات کمیته حقوقی انطباق شوراست.

طاهری تأکید کرد: تنزل تخصص‌ها و شخصیت‌های حاضر در این کمیته، حذف مشاور اعزامی فرمانداری در قالب یکی از مهم‌ترین ارکان مشاوره‌ای در کمیته مذکور و انسداد اختیارات مشورتی آن کمیته در صحن و از طرفی کمبود توجه حقوقی برخی از دبیران کمیسیون‌ها و درهم ریخته شدن مصوبه اصلی کمیته، مواردی است که به جد با آن‌ها اشاره و تقاضا دارم تا ریاست و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک این مهم را مجدداً در دستور کار کمیته حقوقی قرار داده و به صورت کافی و وافی مورد بررسی مجدد قرار دهند تا این نقیصه در شورا نیز برطرف شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اخیراً اخبار و شایعاتی در فضای مجازی شنیده می‌شود که تلاش‌های شبانه‌روزی شورا و شهرداری را نشان رفته و این روزها تیغ افترا از رو بسته‌اند، گفت: قبل از هر چیز متعجب از واکنش مدیران بزرگوار استانی و شهرستانی شده‌ایم که قبل از آنکه در چارچوب مذاکرات فنی و روابط حسنه موجود فی مابین مسایل را بررسی کنند، مستقیماً نظرات خود را در شبکه‌های مجازی منعکس کرده و برای شهروندان چنین وانمود می‌شود گویی این ساختارها در دو جبهه قرار گرفته‌اند و از این رو شورا مورد هجمه قرار می‌گیردو

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: درب‌های شورا مثل همیشه باز است و نیازی به مصاحبه‌های اینچنینی نیست. یقیقناً ما باید در یک جبهه واحد و به دور از هر شبهه‌ای مسایل مهم‌تری را حل و فصل کنیم که در این مسیر کوچکترین شکافی می‌تواند سبب خشنودی دشمنان انقلاب اسلامی شود.

طاهری اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به شبهاتی که در موضوع عوارض ساختمانی و جرائم ساخت و ساز و امثالهم در سال جاری مطرح شده است، بر اساس هماهنگی صورت گرفته با ریاست و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و معاونت مالی و اقتصادی و اداره درآمد شهرداری شیراز در هفته جاری یک کنفرانس مطبوعاتی مقرر خواهد شد تا به پرسش‌های تخصصی در این زمینه پاسخ داده شود.

وی همچنین گفت: همانطور که از ابتدای حضور در شورا بر برنامه محور  بودن شورا به عنوان نه یک امتیاز بلکه به عنوان تنها راهبرد موفقیت آن تاکید کرده‌ام، با تجدید احترام به تلاش‌های مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، کماکان در انتظار مشاهده برنامه مدون تا  1404 هستم و البته تمام قد آماده همکاری هستم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود از فرماندار جدید شیراز درخواست تا برای کاهش تعداد مصوبات ابهامی فی مابین شورا و فرمانداری دو اقدام را البته به صلاحدید در پیش گیرند. اولاً با اعزام نماینده مطلع خود در کمیته انطباق شورا در قالب مشاور، نقش مشاوره‌ای خود را در شکل و ماهیت مصوبات شورا ایفا کرده و ثانیاً در زمان بررسی مصوبات نماینده حقوقی مطلع شورا را در موضوعات مورد ابهام فراخوانی کرده چه بسا با هم اندیشی موضوع ابهام برطرف شود. شورا در عین حال از حضور نماینده فرماندار در نقش مشاور در زمان برگزاری جلسه صحن کما فی السابق استقبال خواهد کرد.

طاهری همچنین خطاب به رسانه از آنان خواست تا گلایه‌اش را به عنوان نماینده مردم دیار علم و فرهنگ منتشر کنند و سپس افزود: تا این تاریخ و پس از درخواست‌های مکرر، شهردار شیراز احدی را به مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر معرفی نکرده‌اند. نمی‌دانم در بین کارکنان شهرداری افراد محقق و متفکری وجود ندارد و یا اگر وجود دارند که یقیناً وجود دارند، ایشان را به جای اینکه در محیط علمی و مطالعاتی مدیریت شهری به‌کار بگمارند در محیط اداری و اجرایی به‌کارگیری می‌کنند. به عنوان نماینده مردمشیراز، اینجانب گزارش این بند را به نوبت به رسانه‌ها منعکس خواهم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بخش پایانی سخنان خود خطاب به شهردار گفت: اگر تا پایان نیمه نخست سال جاری عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های بزرگ مقیاس مندرج در بودجه مصوب سال جاری آغاز نشوند و اگر دلیل قانع کننده‌ای نبینم اینجانب از جمله تنظیم‌کنندگان درخواست استیضاح ایشان، علی‌رغم میل باطنی خواهم بود.

انتهای پیام
captcha