صدور حکم دادگاه دهلی به نفع مسلمانان
کد خبر: 4051515
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

صدور حکم دادگاه دهلی به نفع مسلمانان

دادگاه عالی هند با صدور حکمی روند تخریب در محله مسلمان نشین دهلی را متوقف کرد.

توقف تخریب بخش‌هایی از محله مسلمان نشین دهلی با حکم دادگاه عالیبه گزارش ایکنا به نقل از  South China Morning Post، تخریب سازه‌هایی که ادعا شده است غیرقانونی ساخته شده‌اند در محله‌ای از پایتخت رخ داده که شاهد شورش‌های مذهبی بود که در آن 9 نفر از جمله پلیس مجروح و ده‌ها نفر دستگیر شدند.

یک روز پس از اینکه به مقامات شهرداری دستور داده شد تخریب سازه‌های غیرمجاز در این منطقه را متوقف کنند، دادگاه عالی امروز پنجشنبه گفت که وضعیت موجود باید به مدت دو هفته در منطقه جهانگیرپوری دهلی شمالی حفظ شود.

دادگاه پس از آن وارد عمل شد که آسیب‌دیدگان گفتند که از تخریب قریب‌الوقوع اطلاعی به آنها داده نشده است.

شرکت شهرداری دهلی شمالی (NDMC) روز چهارشنبه از بولدوزر برای تخریب خانه‌ها، دکه‌ها و گاری‌های دستفروشی در امتداد خیابانی در محله عمدتاً مسلمان‌نشین استفاده کرد.

کانال خبری NDTV گزارش داد که این اقدام به دنبال خشونت روز شنبه انجام شد که جرقه آن یک راهپیمایی مذهبی توسط فداییان هندو بود که هنگام عبور از مسجدی در منطقه، شمشیر نشان داده و شعارهای تحریک آمیز سر می دادند.

شرکت شهرداری دهلی شمالی توسط حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا (BJP) اداره می شود.

به گزارش پرتال خبری پرینت، این تخریب‌ها یک روز پس از آن صورت گرفت که آدش گوپتا، رئیس BJP دهلی، در نامه‌ای به کمیسر منطقه دهلی شمالی از وی خواست تا ساخت و سازهای غیرقانونی توسط افراد دستگیر شده در خشونت های روز شنبه را شناسایی کند.

اقدامات مشابهی علیه مسلمانان متهم به شورش در مادیا پرادش و اوتار پرادش تحت حاکمیت BJP گزارش شده است.

منتقدان دولت نخست‌وزیر نارندرا مودی ادعا می‌کنند که خشونت‌های جمعی در سراسر هند از سوی این حزب وی و شاخه‌های راست‌گرای آن که خصومت علیه مسلمانان را تشویق می‌کنند، رخ داده است.

مسلمانان بیش از 14 درصد از جمعیت تقریباً 1.4 میلیاردی هندوستان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha