تأسیس هیئت اسلامی نظارت بر خدمات مالی در فیلیپین
کد خبر: 4051499
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

تأسیس هیئت اسلامی نظارت بر خدمات مالی در فیلیپین

سازمان‌های مختلف دولتی فیلیپین تأسیس هیئت نظارت اسلامی را در بانگسامورو واقع در منطقه مسلمان نشین میندانائو را تأیید کرده‌اند.

تاسیس هیئت نظارتی اسلامی برای نظارت بر خدمات مالی در فیلیپینبه گزارش ایکنا به نقل از Business Monitor، بانک مرکزی فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بانک - همراه با وزارت دارایی، کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپینی و دولت محلی بانگسامورو – بخشنامه مشترک و یادداشت توافق را برای تأسیس این هیئت نظارتی (SSB) تصویب کردند.

بنا به اعلام بانک مرکزی فیلیپین این نقطه عطفی در رویکرد دولت در ارتقای بانکداری و نظام تأمین مالی اسلامی در فیلیپین است.

بنجامین ای. دیوکنو، فرماندار بانگسامورو، گفت: این هیئت نظارتی به دنبال راهبرد دولت برای فراهم کردن محیطی مناسب برای صنعت بانکداری اسلامی است و به این فعالیت‌ها رسمیت می‌دهد. SSB نظارت بر انطباق قوانین مالی با شریعت اسلامی را برای رونق بخشیدن به تأمین مالی اسلامی فراهم خواهد کرد.

وی افزود: وظیفه اصلی SSB نظارت شرعی بر معاملات و محصولات بانکداری اسلامی در این منطقه است. بانک مرکزی فیلیپین، مؤسسات مالی و سایر ذینفعان ممکن است از SSB درخواست کنند تا نظرات شرعی را در مورد موضوعات مربوط به بانکداری و تأمین مالی اسلامی ارائه دهد.

SSB در حال حاضر مکمل شورای مشورتی شریعت بانک‌های اسلامی است که تحت مجوز بانک مرکزی فیلیپین و چارچوب‌های حاکمیت شرعی عمل می‌کند.

انتهای پیام
captcha