مکرون: طرح ضد حجاب لوپن جنگ داخلی به همراه خواهد داشت
کد خبر: 4051386
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

مکرون: طرح ضد حجاب لوپن جنگ داخلی به همراه خواهد داشت

مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه شب گذشته، 31 فروردین برگزار شد و امانوئل مکرون در آن طرح ضد حجاب رقیب خود را آغازگر جنگ داخلی در این کشور توصیف کرد.

مکرون: طرح ضد حجاب لوپن جنگ داخلی به همراه خواهد داشتبه گزارش ایکنا به نقل از CBC، در این مناظره امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، مارین لوپن، رقیب راست افراطی خود را به دلیل روابطش با روسیه و به خاطر اینکه می‌خواهد زنان مسلمان را از حق داشتن حجاب در انظار عمومی محروم کند، مورد انتقاد قرار داد.

مکرون لوپن را اساساً غیرقابل اعتماد نشان داد و او را به عدم صداقت در وعده‌های انتخاباتی خود متهم کرد.

او همچنین گفت که طرح‌ ممنوعیت زنان مسلمان از پوشیدن روسری در انظار عمومی باعث «جنگ داخلی» در کشوری خواهد شد که بیشترین جمعیت مسلمان را در غرب اروپا دارد.

لوپن به نوبه خود به دنبال جلب نظر رأی دهندگانی بود که با افزایش قیمت‌ها در بحبوحه پیامدهای جنگ روسیه در اوکراین دست و پنجه نرم می‌کردند. او گفت که در صورت انتخاب به عنوان اولین رئیس جمهور زن فرانسه، کاهش هزینه‌های زندگی اولویت او خواهد بود.

لوپن گفت که ریاست‌جمهوری مکرون کشور را عمیقاً دچار اختلاف کرده است. وی بارها به جنبش اعتراضی موسوم به «جلیقه زردها» اشاره کرد که دولت مکرون را قبل از همه‌گیری کووید-19 با ماه‌ها تظاهرات خشونت‌آمیز علیه سیاست‌های اقتصادی وی با چالش روبه رو کرد.

این مناظره باعث ایجاد شکاف در سیاست و شخصیت بین دو نامزدی شد که برای کسب کرسی ریاست جمهوری رقابت می‌کردند. پنج سال پیش مکرون به راحتی لوپن را در سال 2017 شکست داد.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که مکرون، یک میانه‌روی طرفدار اروپا در مقابل لوپن، ملی‌گرا و ضد مهاجرت، برتری فزاینده و قابل توجهی دارد. اما انتظار می‌رود که نتیجه نزدیک‌تر از پنج سال پیش باشد و هر دو نامزد برای کسب رأی در میان رأی دهندگانی که در دور اول انتخابات در 10 آوریل از آنها حمایت نکردند، تلاش می‌کنند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه آینده، چهارم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha