توصیه‌های بهداشتی برای شب‌های قدر
کد خبر: 4051300
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

توصیه‌های بهداشتی برای شب‌های قدر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برپایی مراسم شب‌های قدر به بیان توصیه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم در این مراسم پرداخت.

عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 31 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر برپایی مراسم شب‌های قدر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به بیان توصیه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم در این مراسم پرداخت.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود در اماکن سر پوشیده، هم متولیان مساجد و حسینیه‌ها و هم خود مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تلاش حداکثری کنند، همچنین در مساجد و حسینیه‌ها برقراری تهویه الزامی است و در صورت امکان مراسم در فضای باز برگزار شود و اگر این امکان فراهم نبود، تهویه باید در محیط برقرار شود.

رضائیان‌زاده ادامه داد: در کنار برقراری تهویه، رعایت فاصله فیزیکی بسیار مهم است و باید چیدمان به گونه‌ای باشد که فاصله حدود یک متری میان افراد رعایت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر استفاده از ماسک برای تمامی افراد حاضر در مساجد و حسینیه‌ها تاکید کرد و افزود: توصیه می‌شود مساجد ماسک خریداری کرده و در همان ورودی ماسک در اختیار افراد قرار گیرد.

وی ادامه داد: در توزیع نذورات، توصیه می‌شود از ظروف یک بار مصرف بهداشتی و غیرشفاف استفاده شود و از متولیان حسینیه‌ها و مساجد نیز خواست تا از ورود افرادی که علائم مشابه سرماخوردگی دارند، خودداری کنند.

رضاییان‌زاد همچنین گفت: توصیه می‌شود هر نمازگزار در مراسم این شب سجاده و جانماز شخصی همراه داشته باشد، همچنین بهتر است افراد از زیرانداز مخصوص به خود در این مراسم استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: در صورتی که افراد به آب و مواد غذایی نیاز دارند، آب معدنی یا مقداری مواد غذایی همراه خود داشته باشند.

وی در پایان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، شهرهای قرمز کرونایی تا ۳۰ درصد ظرفیت، شهرهای نارنجی تا ۵۰ درصد ظرفیت و شهرهای زرد می‌توانند تا ۷۰ درصد ظرفیت شبستان‌ها و حسینیه‌ها، میزبان شب‌زنده‌داران باشند.

انتهای پیام
captcha