«حضرت محمد(ص) و اسلام»؛ محور ماهنامه بنگلادشی
کد خبر: 4050884
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

«حضرت محمد(ص) و اسلام»؛ محور ماهنامه بنگلادشی

رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش در بیست‌وهفتمین شماره از ماهنامه «نشر بنگال»، به معرفی و شرح کتاب «حضرت محمد(ص) و اسلام» پرداخته است.

«حضرت محمد(ص) و اسلام»؛ محور ماهنامه بنگلادشیبه گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در بیست‌وهفتمین شماره از ماهنامه «نشر بنگال» که با هدف رصد و پایش جامعه و فرهنگ بنگلادش در حوزه نشر کتاب طراحی شده است؛ کتاب‌های جدیدی که در بنگلادش و به زبان‌های بنگالی و یا انگلیسی به چاپ رسیده‌اند توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش معرفی می‌شوند.

کتاب «حضرت محمد(ص) و اسلام» به قلم قاضی عبد الودود از سوی انتشارات باشا پروکاش بنگلا بازار داکا در قالب 240 صفحه منتشر و در شماره جدید ماهنامه «نشر بنگال» شرح داده شده است.

این کتاب در چهار قسمت و هر قسمت در چند فصل ترتیب یافته است. قسمت اول درباره محیط عربستان شامل چهار فصل است.

مطالب فصل اول عبارتند از: اوضاع جزیرة العرب، میراث فرهنگی سرزمین مکه، آبا و اجداد حضرت پیامبر(ص)، نوجوانی آن حضرت، جوانی و زندگی خانوادگی.

فصل دوم شامل سیمای ظاهری آن حضرت، نزول وحی، تبلیغ مخفیانه دین، تبلیغ علنی اسلام، حمایت افراد قوم خود از پیامبر(ص)، اسلام آوردن حمزه و تلاش‌های مختلف قریش در برابر اسلام و پیامبر(ص) می‌شود.

در فصل سوم این کتاب، اولین هجرت مسلمانان به حبشه، اسلام آوردن عمر، تحریم توسط قریش و پایان این بایکوت آمده است و در فصل چهارم به وفات بی بی خدیجه و ابوطالب، تبلیع در طایف، معراج، ازدواج با سوده و عایشه، تبلیغ در مراسم حج، بیعت عقبه اولی و بیعت عقبه دوم، اجازه جهاد مسلح و هجرت پیامبر(ص) و مسلمانان به مدینه اشاره دارد.

بخش دوم این کتاب با عناوینی چون جنگ بدر، از بدر تا احد، سنت‌های دیرینه عرب، نزول وحی، انسانیت در زندگی پیامبر(ص) و حکم پیامبر(ص) و دوره خلافت، ترسیم شده است.

انتهای پیام
captcha