برپایی سفره‌های افطاری ساده در تمامی مساجد قشم
کد خبر: 4048911
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

برپایی سفره‌های افطاری ساده در تمامی مساجد قشم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم از برپایی سفره‌های افطاری ساده در تمامی مساجد این شهرستان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام احمد غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام احمد غلامی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم، امروز، 23 فروردین‌ماه، اظهار کرد: خدا را شاکریم که روزه‌داران قشمی از برگزاری آیین جزء خوانی قرآن کریم در تمامی مساجد این جزیره استقبال بسیار خوبی داشته‌اند.

وی افزود: جزءخوانی قرآن کریم هر روز تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و هر روز یک جزء توسط قاریان برجسته شهرستان و استان بعد از نماز ظهر و عصر در تمامی مساجد قشم با حضور روزه‌داران، علاقه‌مندان، جوانان و نوجوانان و به ویژه بانوان و کودکان تلاوت می‌شود.

غلامی تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در قشم بدون حضور قشم‌وندان و علاقه‌مندان به قرائت و تلاوت کلام خدا برگزار می‌شد که امسال با برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر اندیشیده شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این آیین با حضور دوستداران قرآن مجید برپا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قشم عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه رمضان برگزاری جلسات تبیینی و ترویجی در مساجد این جزیره بوده است. برپایی افطاری ساده و نیز مراسم اعتکاف دهه سوم ماه مبارک رمضان در مساجد قشم از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام مبارک است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بر پیامبر اعظم (ص) به عنوان منشور کامل، همه‌جانبه و جامع حرکت و رفتارهای شخصی و اجتماعی نازل شد، افزود: قرآن برای جهانیان نور و دعوت پایدار به توحید، حق و عدالت، صلح و صفا، آزادی و مساوات، رحمت و هدایت، شفای بیماری‌های اجتماعی، اخلاقی و فکری در همه قرن‌ها است.

غلامی با بیان اینکه مراسم سوگواری وفات حضرت خدیجه(س) امروز مصادف با دهم رمضان در قشم برگزار می‌شود؛ یادآور شد: از بزرگ‌ترین معجزات پیامبر(ص) این بود که همسرش حضرت خدیجه به او ایمان آورد چراکه در زندگی مشترک با پیامبر هیچ دروغی از ایشان نشنیده و بدی ندیده بود. حضرت خدیجه(س) زمانی ایمان آورد که همه پیامبر(ص) را مسخره می‌کردند و ایشان را ساحر و کاهن می‌خواندند.

انتهای پیام
captcha