آشنایی با اسلام پای میز افطاری روزه‌داران در ویرجینیا
کد خبر: 4048874
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

آشنایی با اسلام پای میز افطاری روزه‌داران در ویرجینیا

مراسم افطاری عمومی با حضور جمعی از مسلمانان، مسئولین محلی و کشیش‌ها در شهر شارلوتزویل (CHARLOTTESVILLE) ایالت ویرجینای آمریکا برگزار و طی آن آموزه‌های این دین مبین از جمله فریضه روزه‌داری در ماه رمضان برای حاضران تشریح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سی بی اس 19 نیوز، جامعه اسلامی ویرجینیای مرکزی با مشارکت سازمان Welcoming Greater Charlottesville یک گردهمایی افطاری عمومی برای جشن گرفتن ماه مبارک رمضان در شهر شارلوتزویل برگزار کردند.

این مراسم یکشنبه گذشته با هدف نشان دادن حمایت از جامعه مسلمانان و همچنین آشنایی غیرمسلمانان با مناسک ماه مبارک رمضان برگزار شد.

شهیره علی، دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و یکی از 35 مسلمان دعوت شده به این مراسم به CBS19 News گفت: برگزاری این ضیافت در فضایی عمومی واقعاً برای مسلمانان مهم است زیرا احساس می‌کنند از آنها استقبال شده و به جامعه شارلوتزویل تعلق دارند. همچنین برای عابران هم جذاب است که بدانند مسلمانان به آداب دینی خود چگونه عمل می‌کنند.

جمعی از مسئولین محلی، کشیش‌ها و علمای مسلمان نیز در این مراسم حضور داشتند. 

در این مراسم، مدثر بشیر، رئیس هیئت مدیره انجمن اسلامی ویرجینیای مرکزی، در مورد ماه رمضان، تاریخچه و معنای آن صحبت کرد.

در سال‌های اخیر در آمریکا، گردهمایی‌های اجتماعی و بین ادیانی با تدارک سفره‌های افطاری به بخشی از ماه مبارک رمضان تبدیل شده است که در طی آن مردم از ادیان و نژادهای مختلف دور هم جمع می‌شوند.

انتهای پیام
captcha