شیراز؛ میزبان نخستین دوره تربیت کنشگر جهاد تبیین
کد خبر: 4048603
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

شیراز؛ میزبان نخستین دوره تربیت کنشگر جهاد تبیین

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس از برگزاری نخستین دوره کشوری تربیت کنشگر جهاد تبیین ویژه دانشجویان استان در شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس امروز، 22 فروردین از برگزاری نخستین دوره کشوری تربیت کنشگر جهاد تبیین، ویژه دانشجویان استان در شیراز خبر داد و گفت: این دوره در راستای تحقق بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و برای نخستین بار در فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین با هدف شکل‌گیری نگرش تحول‌آفرینی در جامعه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، افزود: تلاش داریم برای نخستین بار دوره تربیت کنشگر جهاد تبیین، ویژه دانشجویان را به میزبانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های فارس و با سرفصل‌‌های چرایی و ضرورت تبیین، منطق استکبارستیزی و ارتباط با دنیا در جریان تبیین، در فضای دانشگاهی به کمک اساتید صاحب نظر این حوزه برگزار کنیم.

مقامی با تصریح اینکه مقام معظم رهبری، موضوع جهاد تبیین را در بهترین زمان ممکن مطرح فرمودند و به نوعی بیانیه گام دوم را قوام بخشیدند، گفت: رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین را یک فریضه ذکر کردند و بر اقدام افراد در این زمینه تأکید داشته‌اند چراکه امروزه نیاز است دانشجویان، سفیران عرصه اطلاع‌رسانی در حوزه جنگ نرم باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس اظهار کرد: چنانچه بتوانیم با آموزش صحیح در عرصه تربیت کنشگری جهاد تبیین به درستی عمل کنیم، بسیاری از ابهامات جامعه به‌ویژه در حوزه جوانان برطرف می‌‌شود و هویت‌‌سازی شکل می‌گیرد.

وی همچنین بر تأثیر رشد و توسعه شبکه‌‌های اجتماعی در جهاد تبیین اشاره کرد و یکی از ابزارهای کارآمد در جهاد تبیین را فضای مجازی دانست و افزود: در جامعه امروزی، اثر تخریبی یک پیام و یا یک کلیپ چنددقیقه‌‌ای، به‌ مراتب بیشتر از جنگ افزارهاست.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این دوره از طریق دبیرخانه جهاد تبیین فارس به نشانی اینترنتی https://survey.porsline.ir/s/bGul۷ct/ نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام
captcha