بن‌بست‌های واهی با جهاد تبیین در هم می‌شکند
کد خبر: 4048518
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

بن‌بست‌های واهی با جهاد تبیین در هم می‌شکند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر ضرور تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی، گفت: هنر جهادی، هنری است همیشه در صحنه که با تبیین و دوشادوش مردم، بن‌بست‌های واهی و قالب‌های منفعل را درهم می‌شکند.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، 21 فروردین در جلسه علنی این شورا سوءقصد به جان روحانیان جهادگر در حرم امام رضا(ع) را محکوم کرد و این ضایعه را خدمت امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب و جامعه روحانیت و خانواده‌های آنان تسلیت گفت.

وی با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: شهید آوینی به‌عنوان یکی از هنرمندان متعهد در طول مدت زندگی خود توانست از ابزار هنر به بهترین نحو استفاده و خدمات کم‌نظیری را به جامعه ایران اسلامی ارائه دهد. بی‌تردید باید اذعان کرد که در بسیاری از حوزه‌ها در ارائه‌ هنر انقلاب اسلامی، غفلت و کوتاهی شده و باید در تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی بیشتر تلاش کرد تا منویات مقام معظم رهبری محقق شود.

طاهری بیان کرد: هنر جهادی، هنری است همیشه در صحنه که با تبیین و دوشادوش مردم، بن‌بست‌های واهی و قالب‌های منفعل را درهم می‌شکند، هنری با مردم و برای مردم که ظرفیت‌های خویش را باور دارد و همین باور عزت‌مدارانه و روح جهادی است که دشمن را به وحشت انداخته است.

وی همچنین به روز ملی فناوری هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این روز یادآور ایمان و عزم ملی دانشمندان ایران اسلامی در اثبات توانمندی‌ و استقلال علمی کشور برای حرکت در مسیر رشد علمی و بومی‌سازی صنعت انرژی هسته‌ای است و رسیدن به این مرحله از دانش روز با وجود محاصره شدید اقتصادی از سوی غرب، نمایانگر عزت و اقتدار ایران اسلامی و اراده ملت همیشه سربلند ایران و تکیه به توان داخلی برای فتح قله‌های علمی و رسیدن به استقلال است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده، استفاده از دستاوردهای انرژی هسته‌ای با کمک و تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و مصارف صلح‌آمیز آن در عرصه صنعت، کشاورزی، سلامت و داروسازی در راستای افزایش و کیفی‌سازی تولید و ایجاد اشتغال ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی همچنین یاد شهید صیاد شیرازی را گرامی داشت و افزود: امیر شجاع و دلاور ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، سپهبد صیاد شیرازی، نامی پرافتخار و جاودانه است که با هشت سال دفاع مقدس و دلاوری‌ها و از خودگذشتگی‌ها عجین است. این عارف عاشق، نمونه بارز شرف و غیرت ایرانی بود که جان شیرین خویش را، فدای عزت و سربلندی اسلام و ولایت کرد. سپهبد سرافرازی که عمر با برکت خویش را، در راه جهاد با نفس و خدمت به ملت و مملکت اسلامی‌اش، سپری کرد و در راه رسیدن به لذت وصل، هرگز دل به زیورهای دنیوی نبست و عارفانه و عاشقانه، سلوک وصل را طی کرد تا آن‌گاه که جام شیرین شهادت را سرکشید.

طاهری همچنین گفت: 21 فروردین، سالروز افتتاح حساب شماره 100 به‌ فرمان حضرت امام(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 1358 است؛ حضرت امام(ره) در همان سال‌های ابتدای انقلاب با درایت و دوراندیشی خود، مسئله مسکن محرومان را به‌عنوان یکی از مشکلات اجتماعی کشور دارای اهمیت زیاد عنوان کردند و با بسیج دولت و ملت در قالب افتتاح حسابی به شماره 100، خواستار کمک دولت و ملت برای رفع مشکل مسکن محرومان شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: مسئولان باید بدانند عمر خدمت بسیار کوتاه است و دیر یا زود این پست و مقام را باید تحویل دهند و از این فرصت اندک برای خدمت‌رسانی به مردم باید حداکثر استفاده را کرد و از سوی دیگر در برابر مردمی که دلاورانه تا پای جان برای حفظ انقلاب اسلامی ایستادگی کرده‌اند، هموار کردن کار آن‌ها کمترین پاسداشت محسوب می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه 24 فروردین سال 1387 انفجاری در حسینیه سیدالشهدا(ع) وابسته به کانون رهپویان وصال در شیراز به وقوع پیوست که طی آن ۱۴ تن از همشهریانمان شهید و بیش از 200 نفر زخمی شدند، گفت: این جنایت با هدایت سرویس‌های امنیتی بیگانه توسط افرادی وطن‌فروش انجام شد. در این حادثه بیش از پیش محرز شد مدعیان حقوق بشر خود را به خواب زده‌اند و چگونه می‌شود کسانی را که خود را به خواب زده از خواب بیدار کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: به حق شهدای این حادثه جزو مظلوم‌ترین شهدای شیراز هستند، چراکه تا مدت‌ها در رسانه‌ها و توسط مسئولان وقت، کشته‌شدگان و جان‌باختگان خطاب می‌شدند در حالی که شهدای یک جنایت بزرگ تروریستی بودند.

انتهای پیام
captcha