ارتش و سپاه مایه افتخار تمام ایرانیان هستند
کد خبر: 4048347
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

ارتش و سپاه مایه افتخار تمام ایرانیان هستند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه بنیان مرصوص ارتش و سپاه ایران امروز برای هر ایرانی عظمت آفریده است، بیان کرد: نظامیان ما امروز مایه افتخار همه ایرانیان و مسلمان هستند و باعث عزت و عظمت ما شده‌اند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس امروز، ۲۱ فروردین در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی  که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: کسانی که در مسیر نهضت حسینی ایران به جایگاه شهادت رسیده‌اند، امروز پیام‌هایی برای ما دارند.

وی با اشاره به آیه ۱۷۰ سوره آل عمران «فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۱۷۰﴾ به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است‏ شادمانند و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‏ اند شادى مى كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى‌شوند»، افزود: شهیدان مژده‌هایی برای ما دارند که اگر راه آنان را ادامه دهیم، تجارت پرسود و بدون ضرری با خداوند کرده‌ایم.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: اگر کسی در لشکر امام زمان(عج) آمد و سربازی خدا را قبول کردند، نباید به دل او غم راه پیدا کند و نه در دنیا و نه در آخرت غم برای شما معنا ندارد و هم در دنیا و هم در آخرت عزیز هستید.

امام جمعه شیراز به آیه ۴ سوره صف «إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ ﴿۴﴾؛ خدا کسانی را دوست دارد که صف زده در راه او جهاد می کنند [و از ثابت قدمی] گویی بنایی پولادین و استوارند» اشاره کرد و گفت: خداوند شما را که اهل رزم و مجاهدت هستید، دوست دارد.

وی با تصریح اینکه بنیان مرصوص ارتش و سپاه ایران امروز برای هر ایرانی عظمت آفریده است، بیان کرد: نظامیان ما امروز مایه افتخار همه ایرانیان و مسلمان هستند و باعث عزت و عظمت ما شده‌اند و بدون وابستگی به شرق و غرب روی پای خود ایستاده‌اند و خودشان اسلحه تولید می‌کنند و این عزت است که وابسته نیستیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در سال‌های اول جنگ برای یک اسلحه و آرپیچی معطل بودیم، افزود: اکنون اسلحه‌های ما در جبهه مقاومت از درون خاک فلسطین اشغالی تا یمن در دست نیروهای مقاومت است و این عزتی است که نظامیان آفریده‌اند.

وی با یادآوری آیه ۱۱ سوره صف «تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ ﴿۱۱﴾به خدا و پیامبرش ایمان آورید، و با اموال و جان هایتان در راه خدا جهاد کنید؛ این [ایمان و جهاد] اگر [به منافع فراگیر و همیشگی آن] معرفت و آگاهی داشتید، برای شما [از هر چیزی] بهتر است»، گفت: خداوند در سوره صف ضمن اینکه می‌فرماید که شما را دوست دارد، چارچوب معامله با خدا را به ما ارائه کرده است و خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید می‌خواهید شما را راهنمایی کنم یک معامله‌ای انجام دهید که از هر سختی و عذاب سنگینی شما را نجات دهد و سپس می‌فرماید «... تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ...»

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی خدا و پیامبر و قرآن و همچنین ولایت ولی امر را باور داشت، گفت: برخی‌ها برای منافع دنیا حاضرند که بگویند ما هستیم اما اگر شرایط کمی سخت شود حاضر نیستند پای رهبر بایستند ولی شهید صیاد اینگونه نبود و لحظه‌ای که کار سخت می‌شد، پای رهبری و ولایت می‌ایستاد و این مسئله این شهید را در چشم ما عزیز کرده است و همه مردم شهید صیاد را دوست داشتند و این محبت به خاطر باوری بود که در او می‌دیدند.

آیت‌الله دژکام به ارادت خود به شهید ذوالفقارنسب اشاره و اظهار کرد: مجاهدت در راه خدا با جان و مال است، شهید ذوالفقارنسب قبل از اینکه برای دفاع از حرم به سوریه برود خمس خود را پرداخته بود. پول خرج کردن در راه خدا بسیار مهم است، اگر کسی نتواند در راه خدا پول خرج کند زمانی که می‌خواهد جان صرف کند، برایش سخت است اما کسی که پول خرج کرده تمرین کرده است که چیزی را بیشتر از خدا دوست نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید مزدهای آخرتی این مجاهدین این است که خدا گناهانتان را به واسطه جهاد می‌بخشد و شما را وارد بهشت می‌کند، گفت: پیامبر(ص) در جنگ خیبر فرمود فردا پرچم را  به دوش کسی می‌دهم که خدا و پیامبر خدا او را دوست دارند و او خدا و پیامبر خدا را دوست دارد و حمله می کند و هیچوقت از مقابل دشمن فرار نمی‌کند. پیامبر پرچم را به دوش حضرت علی(ع) داد و پرچمی که نظامیان ایران حمل می‌کنند ادامه همان پرچم  است و این پرچم، پرچم فتح است.

انتهای پیام
captcha