مالزی برترین اقتصاد اسلامی سال 2021 شناخته شد
کد خبر: 4048159
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

مالزی برترین اقتصاد اسلامی سال 2021 شناخته شد

یک سازمان فعال در زمینه بررسی شاخص‌های جهانی اقتصاد اسلامی، مالزی را برترین قدرت اقتصادی جهان اسلام در سال 2021 معرفی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از نیکی ایژا، شاخص جهانی اقتصاد اسلامی، مالزی را به دلیل بازار پر رونق تأمین مالی اسلامی و طیف وسیعی از محصولات و خدمات حلال، به عنوان برترین کشور در میان 81 کشور اسلامی معرفی کرد.

این شاخص که در گزارش سالانه وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی از سوی شرکت دینار استاندارد DinarStandard مستقر در ایالات متحده منتشر شده است، اقتصادهای سراسر جهان را از نظر اندازه بازار، نوآوری و چشم‌انداز قانون‌گذاری آنها با توجه به قوانین اسلامی مقایسه می‌کند.

مالزی با کسب امتیازات برتر در زمینه غذاهای حلال، تأمین مالی اسلامی، سفرهای مسلمان‌پسند و رسانه‌ها و همچنین تفریحات، به‌طور قاطع از عربستان سعودی پیشی گرفت.

این کشور آسیای جنوب شرقی همچنین در بین 10 کشور برتر در زمینه تولید محصولات دارویی و مد اسلامی و لوازم آرایشی ​​قرار داشت.

مالزی برای نهمین سال متوالی، با کسب رتبه برتر به‌ویژه در امور مالی اسلامی امتیاز بالایی کسب کرد و از جهش 20 درصدی در ارزش دارایی مطابق با قوانین اسلامی برخوردار شد. در بخش رسانه نیز، انیمیشن آموزشی «عمر و حنا» با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، هزینه‌های مصرفی کشورهای اسلامی با جمعیتی بالغ بر 1.9 میلیارد نفر، در سال 2021 ، 8.9 درصد افزایش داشته و به حدود 2 تریلیون دلار رسیده است، در حالی که دارایی‌های اسلامی با رشد 7.8 درصدی به 3.6 تریلیون دلار رسیده است. این سازمان پیش‌بینی می‌کند که هزینه مسلمانان تا سال 2025 به 2.8 تریلیون دلار برسد.

اندونزی در رده‌بندی کلی چهارم است. این کشور شاهد رشد فین‌تک اسلامی، از جمله تأمین مالی دیجیتال برای مشتریان خرده‌فروشی و کسب‌وکارهای کوچک بوده است. در این فهرست، سنگاپور از رتبه پانزدهم به رده هفتم جهش کرده و در زمینه مد و سفرهای حلال پیشرفت داشته است.

در این گزارش آمده است که تقاضا برای داروهای حلال در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است. در حالی که چشم‌انداز روشنی از تولید یک واکسن مؤثر دارای گواهی حلال دیده نمی‌شود، فشار برای خودکفایی در تولید دارو در میان اعضای سازمان همکاری اسلامی توسعه بخش تولید داروها از جمله داروهای دارای گواهینامه حلال را تشویق می‌کند.

انتهای پیام
captcha