ده هزار هنرمند بسیج ساماندهی شده‌اند
کد خبر: 4048143
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

ده هزار هنرمند بسیج ساماندهی شده‌اند

جواد جمیری در بزرگداشت سالروز شهادت شهید آوینی گفت: در ۳۴۹ شهرستان، ۳۴۹ دفتر بسیج هنرمندان را راه‌اندازی کردیم و ۱۰ هزار هنرمند بسیج ساماندهی شده و مشغول فعالیت هستند.

به‌گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جواد جمیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان در بزرگداشت سالروز شهادت مرتضی آوینی، تشکیل بسیج هنرمندان و تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان هنر انقلاب اسلامی که در موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید آوینی و سالروز تشکیل بسیج هنرمندان است و به نام روز هنر انقلاب نامگذاری شده است.

او افزود: سازمان بسیج هنرمندان در عمر ۱۵ ساله خود اقدامات خوبی در زمینه تثبیت و بازآفرینی انجام داده است. همچنین طی این مدت برنامه‌ها و دوره‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار کرده است. در ۳۴۹ شهرستان، ۳۴۹ دفتر بسیج هنرمندان را راه‌اندازی کردیم و ده هزار هنرمند بسیج ساماندهی شده و مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان تصریح کرد: در بازآفرینی مجدد بسیج هنرمندان، برنامه‌هایی را در گام دوم انقلاب طراحی کردیم. برنامه‌های این سازمان نیز در سال جدید بر اساس نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» طراحی شده است.

انتقال‌دهنده پیام انقلاب

حسن بنیانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه مراسم به دلایل کم‌توجهی به بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری کشور و نقش هنرمندان در رونق هنر پرداخت.

او هنرمند بسیجی را خالق زیبایی برای انتقال پیام‌های تقویت‌کننده انقلاب اسلامی و استحکام‌بخشی نظام جمهوری اسلامی دانست.

بنیانیان تصریح کرد: به میزان افزایش شناخت علمی از چیستی و کارکرد فرهنگ، اثر بخشی سازنده هنرمند ارتقا پیدا می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم درک رهنمودهای مقام معظم رهبری و بکارگیری در قالب هنر برای انتقال به مخاطب خاص آن و لزوم استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مختلف بسیج در تقویت فرهنگ اسلامی تأکید کرد.

در ادامه این برنامه از خانواده هنرمند شهید مسعود سهیلی که به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان بسیج هنرمندان معرفی شده است، تجلیل شد.

همچنین در ادامه از محسن نفر، پرویز طاهری، سید جلال‌الدین محمدیان، بهزاد بهزادپور،‌ شهریار بحرانی، مهدی عظیمی میرآبادی، معصومه خسروشاهی از هنرمندان هنر انقلاب و از هوشنگ توکلی، صادق عاشورپور، جلیل فرجاد، بهرام محمدی‌فر، احمد ناطقی، رجبعلی قهرمانی، گل‌مرادی و محمدرضا سهرابی‌نژاد به عنوان پیشکسوتان هنر انقلاب تجلیل شد.

در پایان مراسم مناجات‌خوانی توسط متین رضوانی‌پور و ‌شعرخوانی اجرا شد. همچنین نماهنگ شهید مسعود سهیلی و فرمایشات مقام معظم رهبری درباره هنر انقلاب پخش شد.

انتهای پیام
captcha