کادرسازی نیروهای قرآنی؛ اولویت طرح‌های ماه رمضان
کد خبر: 4047963
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

کادرسازی نیروهای قرآنی؛ اولویت طرح‌های ماه رمضان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضرورت توجه و تأکید بر حضور قاریان و نوجوان در مراسم جزءخوانی به منظور کادرسازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تربیت قاریان جوان از دیگر اهداف ایجاد پایگاه‌های قرآنی است.

حجت  الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی مرکزی

حجت‌الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری محافل تلاوت و جزءخوانی در ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد و بهره‌گیری از ظرفیت قاریان نوجوان خبر داد و افزود: در این محافل از 40 قاری جوان و نوجوان استفاده شده است.

وی ضرورت توجه و تأکید برحضور قاریان و نوجوان در مراسم جزءخوانی به منظور کادرسازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: 5 مسجد در قالب 2 مسجد حضرت زینب(س) و چهارده معصوم(ع) ویژه بانوان و مساجد الزهرا(س)، الجواد(ع) و مسجدالقصی ویژه برادران عهده‌دار برپایی محافل جزءخوانی هستند.

فراهانی با بیان اینکه انتخاب مساجد براساس محله محوری در راستای ایجاد پایگاه‌های قرآنی به صورت پایلوت صورت گرفته است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت تمامی قاریان و حافظان در حد توان به ویژه قاریان خوش‌خوان نوجوان، ایجاد محافل استماع تلاوت احسن، ترویج فرهنگ جزء‌خوانی و استماع در مساجد و محلات کم‌برخوردار و ایجاد پایگاه‌های اجتماعی با محوریت مساجد از جمله اهدافی است که دنبال می‌شود.

فراهانی تربیت قاریان جوان با هدف کادرسازی تخصصی را از دیگر اهداف ایجاد پایگاه‌های قرآنی برشمرد و افزود: حضور قاریان نوجوان در کنار اساتید و پیشکسوتان قرآنی به رشد هرچه بیشتر و تخصصی‌تر آنان کمک می‌کند.

وی از خانه‌های قرآنی «خاتم‌الاوصیاء» و «امام حسن مجتبی(ع)» جهت اجرای طرح تقدیر کرد و افزود: هدف اجرای برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان احیای مؤسسات و خانه‌های قرآنی غیرفعال یا نیمه‌فعال است. چراکه برای داشتن خروجی بهتر تصمیم بر این شد تمام برنامه‌ها برون‌سپاری شود.

فراهانی در خصوص معیار انتخاب قاریان نوجوان و جوان گفت: برگزیدگان مسابقات قرآن آموزش و پرورش، «جام حافظان» و مؤسسات و خانه‌های قرآنی از جمله معیار انتخاب نوجوانان قاری است. حضور متمرکز و مدون قاریان در مساجد نقطه عطفی برای حضور هرچه بیشتر آنان در طول سال است و سعی شده در مساجد یاد شده همه قاریان خوش‌خوان سهمی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha