اعلام برنامه‌های تلاوت قاریان بین‌المللی قرآن در فارس
کد خبر: 4047901
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

اعلام برنامه‌های تلاوت قاریان بین‌المللی قرآن در فارس

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس از برپایی بیش از 20 محفل قرآنی با تلاوت قاسم مقدمی و سیدمصطفی حسینی همزمان با ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف این استان خبر داد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسسیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برپایی بیش از 20 محفل قرآنی با تلاوت قاسم مقدمی و سیدمصطفی حسینی همزمان با ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: این محافل طی دو هفته در استان فارس برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه قاسم مقدمی در بازه زمانی 20 تا 24 فروردین سیدمصطفی حسینی در بازه زمانی 25 تا 31 فروردین در نقاط مختلف این استان تلاوت خواهند کرد، افزود: این قاریان بین‌المللی کشورمان در شهرستان‌های شیراز، سروستان، ممسنی، کازرون، کوار، مرودشت، میمند، فسا، استهبان، جهرم، بیضا، سپیدان و داراب تلاوت خواهند داشت.

جلالی ادامه داد: نخستین محفل انس با قرآن امروز، 20 فروردین قبل از نماز مغرب و عشا با تلاوت قاسم مقدمی در حرم مطهر امامزاده علی‌ بن اسحاق(ع) سروستان برگزار خواهد شد. مقدمی همچنین فردا یکشنبه، 21 فروردین قبل از افطار در مسجد جامع نورآباد ممسنی و بعد از افطار در موقوفه قرآنی باغ نظر کازرون تلاوت خواهد کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: محفل انس با قرآن با تلاوت قاسم مقدمی قبل از اذان ظهر روز دوشنبه، 22 فروردین در دانشکده علوم قرآنی شیراز و عصر همین روز نیز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور جامعه قرآنی استان و نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قاسم مقدمی در روز سه‌شنبه، 23 فروردین قبل از اذان مغرب در حافظیه و بعد از اذان هم در مرودشت تلاوت می‌کند، گفت: آخرین محفل قرآنی قاسم مقدمی در استان فارس در ایام ماه مبارک رمضان در تاریخ 24 فروردین قبل از اذان مغرب در مصلی کوار و بعد از اذان مغرب در مسجد جامع میمند خواهد بود.

جلالی با تصریح اینکه سیدمصطفی حسینی از 25 فروردین در استان فارس تلاوت خواهد کرد، بیان کرد: نخستین تلاوت حسینی در استان فارس قبل از اذان مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده شاهزاده قاسم(ع) فسا و بعد از نماز مغرب و عشا هم در حرم مطهر امامزاده پیرمراد(ع) استهبان خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: سیدمصطفی حسینی در روز جمعه، 26 فروردین در حرم امامزاده سیدحسین(ع) جهرم، در روز شنبه، 27 فروردین در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) قبل از نماز مغرب و عشا، یکشنبه، 28 فروردین قبل از نماز مغرب و عشاء در مسجد نصیرالملک، دوشنبه، 29 فروردین قبل از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع سپیدان و بعد از نماز هم مسجد جامع بیضا، سه‌شنبه، 30 فروردین قبل از اذان مغرب و عشا در حافظیه و چهارشنبه، 31 فروردین نیز در داراب تلاوت خواهد کرد.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که ممکن است یکی دو برنامه محفل قرآنی به این برنامه‌ها اضافه شود؛ یکی در حرم علی‌بن حمز(ع) شیراز و دیگر دو مسجد برای سپاه.

جلالی در پایان گفت: این محافل انس با قرآن به‌ همت اداره‌کل اوقاف، تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی و دارالقرآن سپاه برپا خواهند شد.

انتهای پیام
captcha