انتشار مفاهیم قرآن عمل به جهاد تبیین است
کد خبر: 4047702
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

انتشار مفاهیم قرآن عمل به جهاد تبیین است

مدیر مدرسه علمیه شهرستان کازرون با اشاره به اهمیت درک مفاهیم و کسب معرفت قرآنی، گفت: انتشار مفاهیم قرآن عمل به جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام محمود صحرایی، مدیر مدرسه علمیه کازرونبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمود صحرایی، مدیر مدرسه علمیه کازرون امروز، ۱۹ فروردین در محفل انس با قرآن نیروهای مسلح این شهرستان با یادآوری اینکه در جای جای قرآن، اهمیت آیات الهی متذکر شده است، گفت: اگر مفاهیم و مسائل قرآنی را منتشر کنیم، به جهادتبیین عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه قبل از تلاوت و انس با قرآن، معرفت قرآنی لازم است، گفت: باید جایگاه قرآن را بشناسیم و اگر این جایگاه را درک نکردیم، بی‌بهره هستیم.

صحرایی به اهمیت قرآن و جایگاه عمل به این کتاب الهی اشاره کرد و افزود: قرآن انسان را تا مرز معصوم بالا می‌برد و می‌تواند عصمت‌آفرین باشد، امامان معصوم اگر به مقامات بالا و خلیفه‌الهی رسیدند به دلیل عمل به قرآن و انجام کامل دستورات قرآنی بوده است.

مدیر مدرسه علمیه کازرون تصریح کرد: قرآن از اول در علم الهی محفوظ، بلند پایه، حکیم و غیرقابل نفوذ بوده است و ذهن و عقل کسی نتوانسته همانندش را ترسیم کند.

صحرایی افزود: در قرآن تمام علوم وجود دارد، قرآن دریچه‌ای به سوی علم الهیا‌ست که از آن دریچه می توان به ائمه اطهار(ع) که خود علم بی نهایت الهی هستند دست یافت.

وی، قرآن کریم را لطف خداوند به بشر دانست و گفت: قرآن کریم برای کسانی بهره آفرین است که به این کتاب معرفت پیدا کرده باشند، اگر عمل به مفاهیم و تاکیدات قرآنی نباشد، معرفتی وجود ندارد.

صحرائی با تأکید بر اهمیت عمل به قرآن و کسب معرفت نسبت به مفاهیم قرآنی، گفت: در غیراین‌صورت فقط حمل‌کننده یک کتاب هستیم و بهره‌ای از آن کسب نکرده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه کازرون با تاکید براینکه کسب معرفت نسبت به قرآن، وظیفه همه مسلمانان است، اهمیت تلاوت روزانه برای فهم قرآن، ترویج آیات و مفاهیم قرانی و عمل به فرامین قرآنی را متذکر شد.

انتهای پیام
captcha