ابتلای 623152 نفر به کرونا در فارس
کد خبر: 4047514
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

ابتلای 623152 نفر به کرونا در فارس

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دو میلیون و ۱۱۱ هزار و ۴۰۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۳ هزار و ۱۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

آمار کرونا، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز هجدهم فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۱۱ هزار و ۴۰۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۲۳ هزار و ۱۵۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۴۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۵ هزار و ۲۲۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۷۵ هزار و ۵۸ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۷ هزار و ۹۲۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۷۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون ۳۸۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هشت هزار و دو نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۲ هزار و ۶۳۵ هم‌استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۱۲ هزار و ۶۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۳ هزار و ۶۴۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۹۹ هزار و ۴۹۵ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۰۸ هزار و ۹۲۵ دُز نوبت سوم واکسن بوده است».

انتهای پیام
captcha