آغاز طرح «مسجدمحوری» از اردیبهشت‌ماه در شیراز
کد خبر: 4047494
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

آغاز طرح «مسجدمحوری» از اردیبهشت‌ماه در شیراز

شهردار شیراز زمان آغاز اجرای طرح «مسجدمحوری» در این کلان‌شهر را اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و گفت: تعدادی از مساجد سطح شهر شناسایی شده‌اند که طرح مذکور در آن‌ها اجرا خواهد شد.

سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سید احسان اصنافی، شهردار شیراز امروز، 18 فروردین در میز خدمت مسجدمحوری  در مسجد المهدی(عج) واقع در خیابان 20 متری امام خمینی(ره) از آغاز اجرای طرح مسجدمحوری از اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: تعدادی از مساجد سطح شهر شناسایی شده‌اند که طرح مذکور در آن‌ها اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در قالب اجرای طرح «مسجدمحوری» خدماتی که شهرداری شیراز می‌تواند ارائه دهد، با محوریت مساجد به منظور احیای محلات انجام خواهد شد.

اصنافی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شیراز شهری با 23 هزار هکتار و 2 میلیون نفر جمعیت است، تصریح کرد: در مسیر خدمت بهتر نیازمند نیازمند همراهی و همکاری مردم هستیم که از طرق مختلف همچون سامانه 137 می‌توانند چشم بینای شهرداری باشند.

شهردار شیراز در ادامه به موضوعات منطقه پرداخت و گفت: در خصوص دفع آب‌های سطحی از همان روزهای اول حضور در شهرداری  پیگیر بودیم و جاهایی که آبگرفتگی داشتیم را خارج از نوبت و بصورت اضطراری رسیدگی کردیم.

وی با بیان اینکه مسائلی همچون چاله‌های سطح شهر و فضای سبز طی چندین سال گذشته کمتر رسیدگی و روی هم انباشته شده است، گفت: از مناطق سطح شهر خواسته شده تا آخر اردیبهشت که هوا مناسب است و بارندگی شدیدی نداریم، عملیات لکه‌گیری آسفالت را انجام دهند.

اصنافی با تصریح اینکه در شورای شهر دوره چهارم با احداث پارک‌ها و بوستان‌هایی همچون دراک، بام شیراز، مادر و غیره سرانه فضای سبز شهر را دو و نیم برابر کردیم، گفت: با وجود دو و نیم برابر شدن سرانه فضای سبز شهر اما باور داریم که همچنان کافی نیست.

شهردار شیراز در خصوص بارفروش‌ها هم گفت: بارفروش‌ها طی سال‌های اخیر رها شده بودند و حتی تعدادی به صورت غیرمجاز مجوز گرفته بودند که تلاش داریم در این دوره آن‌ها را ساماندهی کنیم.

وی، تصمیم‌گیری درمورد گاراژها و مشاغل مزاحم را منوط به تصمیم کمیسیون بنده 20 ماده 55 عنوان کرد که یک کمیسیون شبه قضایی و در خصوص خاموشی‌های سطح شهر نیز گفت: روشنایی برخی معابر سطح شهر طی یکی دوسال گذشته به دلیل مشکلات و کمبود برق خاموش شده است که همچنان به مدار بازنگشته و در اختیار شهرداری نیست اما از طریق استانداری فارس درحال پیگیری موضوع هستیم.

انتهای پیام
captcha