ارائه ۷۵۰ هزار خدمت در مراکز درمانی فارس طی ایام نوروز
کد خبر: 4047357
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

ارائه ۷۵۰ هزار خدمت در مراکز درمانی فارس طی ایام نوروز

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از بیست و ششم اسفند ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین سال جاری، بیش از ۷۵۰ هزار خدمت در زمینه‌های مختلف، به بیش‌ از ۱۴۶ هزار بیمار مراجعه‌کننده به بخش‌‌های درمانی استان فارس ارائه شده است.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز امروز، 17 فروردین گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) داراب با هشت هزار و ۵۷۷ مورد و بیمارستان شهید مطهری مرودشت با شِش هزار و هفت مورد، بیشترین میزان مراجعه‌کننده به اورژانس را در بین بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد کل بیماران ارجاع شده از اورژانس و سایر بخش‌ها به  بخش‌های مراقب‌های ویژه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از دیگر مواردی بود که شریفی به آن اشاره کرد و گفت: در این ایام، یک هزار و ۵۷۸ بیمار در بخش‌های ویژه مراقبت‌های درمانی بیمارستان‌های استان فارس، خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اعلام انجام چهار هزار و ۶۷۶ جراحی در ایام نوروز امسال در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه گفت: انجام ۳۹ مورد پیوند عضو در تعطیلات نوروز، گویای فعالیت تیم‌های تخصصی پزشکی و درمانی و همچنین فعال بودن بخش‌های فراهم‌آوری و پیوند اعضا است.

وی با اشاره به بهره‌مندی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس از خدمات رادیولوژی با مجهزترین و به روزترین دستگاه‌ها، گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، ارائه خدمات تصویربرداری پزشکی به بیماران انجام شده و در بازه زمانی بیست و ششم اسفند ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین سال جاری، بیش از ۹۵ هزار مورد خدمات تصویربرداری با حضور متخصصان استان انجام شده است.

شریفی در ادامه از تداوم ارائه خدمات تشخیصی آزمایشگاهی در ایام تعطیلات نوروزی با فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی استان خبر داد و افزود: در این بازه زمانی بیش از ۴۰ هزار بیمار، خدمات آزمایشگاهی و تشخیصی لازم را دریافت کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بلوک زایمان و اتاق عمل بیمارستان‌ها از جمله واحدهایی است که در طول سال و بدون وقفه در هر شرایطی به مادران باردار خدمت‌رسانی می‌کند، از تولد یک هزار و ۳۵۸ نوزاد در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه در ایام نوروز خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: تیم‌‌های نظارتی معاونت درمان نیز در ایام نوروز امسال به صورت روزانه با بازدید از پایگاه‌‌های اورژانس، بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی بر عملکرد این واحدها به طور مستمر نظارت داشته‌اند.

شریفی تأکید کرد: متخصصان مقیم در رشته‌‌های تخصصی طب اورژانس، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عمومی، داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز، در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه حضور داشتند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بخش دیالیز و بیماران خاص مراکز درمانی استان فارس با تمام ظرفیت در این ایام فعال بوده است، یادآور شد: همچنین در این ایام برای پاسخگویی به مسافران نوروزی، کارشناس مقیم در ستاد معاونت درمان نیز حضور داشته است.

انتهای پیام
captcha