اعزام دو هزار نفر از اصفهان به عتبات عالیات در تعطیلات نوروزی
کد خبر: 4046684
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

اعزام دو هزار نفر از اصفهان به عتبات عالیات در تعطیلات نوروزی

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان از اعزام دو هزار نفر از این استان به عتبات عالیات در تعصیلات نوروز امسال خبر داد.

عتبات عالیات

علیرضا صادقی، مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال و در بازه 24 اسفند تا 14 فروردین‌ماه، دو هزار نفر از استان اصفهان به عتبات عالیات اعزام شدند، ولی برای سفر به سوریه اعزام صورت نگرفت و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بعد از ماه مبارک رمضان، اعزام به سوریه نیز انجام شود.

وی افزود: سفر زیارتی سوریه به اندازه ظرفیت یک پرواز متقاضی ندارد و یکی از دفاتر زیارتی در تلاش است تا بعد از ماه مبارک رمضان، پروازی با ظرفیت 120 نفر به سوریه تدارک ببیند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان بیان کرد: دو دفتر زیارتی در استان برای اعزام به عتبات عالیات در ماه رمضان بسته پیشنهادی خود را ارائه کرده‌اند و امیدواریم اعزام انجام شود.

وی ادامه داد: در اعزام‌های نوروزی، مشکلی به لحاظ ابتلا به کرونا به وجود نیامد و کسانی که اعزام شدند، حداقل دو دز واکسن تزریق کرده بودند و تست منفی PCR داشتند. ضمن اینکه اعزام‌ها همچنان به صورت هوایی انجام می‌شود و برگشت از طریق زمینی مانعی ندارد.

صادقی تصریح کرد: آن دسته از شرکت‌های زیارتی که مایل به اجرای صفر تا صد برنامه اعزام به عتبات عالیات بودند، فهرست هزینه‌ها و نوع خدماتشان را پیشنهاد می‌دادند و بعد از دریافت تأییدیه، خودشان به‌طور کامل برنامه اعزام را اجرا می‌کردند و سازمان حج و زیارت فقط نقش نظارت را بر عهده داشت. در واقع، از آذرماه سال گذشته، این بخش خصوصی بوده که اعزام‌ها را انجام می‌داده و سازمان فقط نظارت داشته است.

انتهای پیام
captcha