توصیه‌های پلیس فارس در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4046438
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸

توصیه‌های پلیس فارس در ماه مبارک رمضان

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن كريم، ماه شـب‌های قدر، ماه دعا و نیایش و ماه تزکیه و خودسازی توصیه‌ها و هشدارهای پلیس را در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

حمید افرامن، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از معاونت اجتماعی پلیس فارس، حمید افرامن، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس امروز، 14 فروردین گفت: به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران گرامی، از هرگونه تظاهر به روزه‌خواری در ملأ عام، پوشش نامتعارف و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی خودداری شود.

وی افزود: در صورت صدور مجوز ویژه فعاليت برای مراكز اقامتی و پذيرايي بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بیمارستان‌ها می‌توانند به منظور ارائه خدمات به مسافرین و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعايت موازین شرعی و حفظ شئون اسلامی، ضمن پوشاندن مکان به گونه‌ای که در ملأ عام تظاهر به روزه‌خواری نشود، فعالیت کنند.

افرامن اظهار کرد: فعاليت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه ماه مبارک رمضان از يك ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف ، برابر مقررات و ضوابط با متخلفین برخورد خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس یادآورشد: بدیهی است مسئولیت عدم رعایت موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن و اصناف مربوطه است.

وی همچنین ضمن تأکید بر رعایت شئون اسلامی (پرهیز از کشف حجاب، عدم استفاده از پوشش نامتعارف، عدم اختلاط نامتعارف زن و مرد و ...) در کلیه واحدهای صنفی و اماكن عمومي از همه شهروندان گرامی خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و وقوع جرم، مراتب را از طریق پلیس 110 و یا نزدیکترین مرکز انتظامی به مأموران پلیس اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha