آغاز مراسم ترتیل‌خوانی حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4046437
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸

آغاز مراسم ترتیل‌خوانی حرم شاهچراغ(ع)

همزمان با آغاز ماه رمضان، بهار قرآن مراسم جزءخوانی و ترتیل‌‍خوانی آیات وحی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز به کار کرد.

مراسم ترتیل‌خوانی حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، یکی از سنت‌های حسنه ماه رمضان، بهار قرآن برپایی مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی آیات وحی به صورت روزانه است که چند سالی است به خصوص این سنت حسنه با قوت هرچه تمام‌تر در اماکن مقدس و مذهبی دنبال می‌شود.

گرچه از ظهور اسلام و نزول قرآن کریم همواره در ماه رمضان مراسم و محافل متعددی به منظور تلاوت آیات وحی در هر کوی و برزنی برپا می‌شود، اما اجرای این مراسم معنوی در کنار اماکن مقدس و شاخص لطف دیگری دارد.

در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، این مراسم شاخص در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود که به صورت مستقیم هم روزانه از شبکه فارس پخش می‌شود.

همزمان با آغاز ماه رمضان، بهار قرآن مراسم جزءخوانی و ترتیل‌‍خوانی آیات وحی از امروز، 14 فروردین‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز به کار کرد.

این محفل نورانی با تلاوت قاریان و حافظان و مرتلان برجسته استان فارس در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان بزرگترین شبستان شیعی کشور همه روزه در ایام ماه مبارک از ساعت 14 برپا می‌شود.

در سال جاری این محفل سراسر نور و رحمت به صورت همزمان از شبکه فارس و شبکه 4 سیما پخش مستقیم می‌شود که علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم هم می‌توانند از این طریق این محافل نورانی را دنبال کنند.

انتهای پیام
captcha