رکوردزنی اسکان میهمانان نوروزی در مدارس فارس
کد خبر: 4046037
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

رکوردزنی اسکان میهمانان نوروزی در مدارس فارس

با پایان یافتن کار اسکان میهمانان نوروزی در مدارس استان فارس که تا امروز، 12 فروردین ادامه داشت، رکورد کم نظیری از شمار اسکان میهمانان در این مراکز زده شد.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 12 فروردین در جلسه ستاد استانی آغاز آموزش حضوری در مدارس گفت: در نوروز سال ۱۳۹۸ که آخرین سال اسکان در مدارس قبل از شیوع کرونا بود تا صبح روز ١٢فروردین، یک میلیون و هفتصد و بیست و شش هزار و۴۲۵ نفرروز در مدارس استان پذیرش شدند که امسال این عدد به یک میلیون و نهصد وهشت هزار و ۳۷۹ نفرروز رسید.

وی با بیان اینکه میزان اسکان در مدارس فارس نسبت به مدت مشابه در نوروز سال ٩٨حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: با توجه به اینکه امسال قرار است آموزش حضوری از روز ۱۴ فروردین آغاز شود و لازم بود مدارس سریع‌تر در اختیار کار آموزش قرار گیرد مجبور شدیم یک روز زودتر کار اسکان را خاتمه دهیم و اگر کار اسکان ادامه داشت قطعا این امار افزایش پیدا می‌کرد.

عسکری تصریح کرد: امسال ۶۸ پایگاه پذیرش در سطح استان فارس و ۶ پایگاه نیز در سطح شهر شیراز کار پذیرش مهمانان نوروزی در مدارس را انجام دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: یک هزار و ۱۳۰ مدرسه در استان و بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح شیراز برای اسکان در وضعیت عادی آماده شده بود که با استقبالی که از سفر به استان و شهر شیراز انجام شد این آمار افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ۴۶ معلم‌سرا و باشگاه فرهنگیان با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر و ۱۲ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت پذیرش ۲۲۰ نفر نیز در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش در سطح استان قرار گرفت، افزود: ۱۵۶ فضای ورزشی سرپوشیده داخل و خارج از مدرسه نیز آماده شده بود که درصورت بروز وضعیت اضطرار در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش قرار می‌گرفت.

عسکری اظهار کرد: آموزش و پرورش فارس در نوروز ۱۴۰۱مقدمات اسکان بیش از ۶۴ هزار نفر را در وضعیت عادی در شبانه‌روز فراهم کرد اما در ادامه با افزایش سفرها به استان و تقاضای استفاده از مدارس برای اسکان خصوصاً درروزهای۴ تا ۶ فروردین این ظرفیت افزایش قابل توجهی یافت.

رئیس ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: این حجم از تقاضاها باعث شد با هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش و استانداری فارس، مجوز نصب چادر در نمازخانه‌ها و راهروهای مدارس نیز صادر شود.

وی با بیان اینکه مسئولان اسکان در استان فارس موظف بودند همه مسافران مراجعه‌کننده به ستادهای پذیرش مهمانان نوروزی اموزش و پرورش را در مدارس اسکان دهند، افزود: درمجموع بیش از ۲ هزار و چهارصدو بیست نفر عوامل مدیریتی و اجرایی و نظارتی در ستادهای اسکان آموزش و پرورش در سطح استان مشغول به فعالیت بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: بیشترین میهمان پذیرش شده در مدارس فارس از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام و بوشهر بود. همچنین بیشترین پذیرش مهمان در مدارس فارس مربوط به ستادهای اسکان نواحی چهار، دو، سه، یک آموزش و پرورش شیراز، مرودشت، کازرون ، ممسنی، آباده ، زرقان، لارستان، پاسارگاد و سپیدان بود.

عسکری یادآور شد: بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، بیشترین پذیرش مسافرین نوروزی در مدارس کشور تا پایان روز دهم فروردین ۱۴۰۱ به استان‌ فارس تعلق یافته بود و پیش‌بینی می‌شود فارس امسال نیز برای هفتمین سال اخیر کار اسکان در مدارس رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی اظهار کرد: در حالت عادی مدارس محل مناسبی برای اسکان نیست اما با توجه به حجم بالای میهمان نوروزی وارد شده به استان محل‌های اقامتی پاسخگوی این نیاز نیستند.

رئیس ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: هزینه پایین اسکان در مدارس به همراه وجود امکانات اولیه مانند تجهیز کلاس‌ها به فرش، یخچال، تلویزون، سیستم گرمایش، وجود حمام، سرویس‌های بهداشتی مناسب، آشپزخانه و حیاط بزرگ مدارس به عنوان پارکینگ ماشین و از همه مهم‌تر امنیت بالای مدارس ازجمله ویژگی‌هایی است که استقبال از مدارس را بالا برد.

عسکری با تصریح اینکه امسال در ستادهای پذیرش مهمانان نوروزی اموزش و پرورش استان فارس ابتکاراتی برای اولین بار ایجاد شد، افزود: محور این ابتکارات بحث دانش‌آموز محوری بود به نحوی که از مسئولان اسکان خواسته شد بخشی از ظرفیت‌های اجرایی را تحویل دانش‌آموزان بدهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری اینکه این اقدام در راستای سند تحول بنیادین و تربیت شش ساحتی آن انجام شد، گفت: برای اولین بار در کشور در استان فارس امسال به خانواده‌هایی که برای اسکان در مدارس به ستادهای پذیرش آموزش و پرورش مراجعه می کردند و دانش اموز همراه خود داشتند تخفیف داده می‌شد.

وی، ایجاد پایگاه‌های سنجش استعداد و هوش مهمانان نوروزی توسط دانش‌آموزان، برگزاری نمایشگاه دستاورهای دانش‌آموزی طرح بوم و راه‌اندازی رادیو زائر توسط دانش‌آموزان را از دیگر این ابتکارات برشمرد و افزود: با اعلام قبلی به همه مهمانان نیز از صبح روز دوازدهم فروردین اسکان در مدارس پایان یافت و عوامل مدرسه درحال مهیا کردن فضا از قبیل چینش صندلی‌ها، ضدعفونی کردن کلاس‌ها و نصب تجهیزات آموزشی برای آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس هستند.

انتهای پیام
captcha