طبل‌زنی حلول ماه رمضان در بوستان‌های شیراز طی دو روز
کد خبر: 4045838
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

طبل‌زنی حلول ماه رمضان در بوستان‌های شیراز طی دو روز

مدیر گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تشریح برنامه‌های این اداره‌کل در ماه رمضان از برگزاری مراسم چاووش‌خوانی و طبل‌زنی حلول ماه رمضان طی روزهای 11 و 12 فروردین و همچنین برپایی جشن روزه اولی‌ها در بوستان‌های شیراز خبر داد.

احمدرضا نداف، مدیرگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، احمدرضا نداف، مدیرگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز، 11 فروردین در جمع خبرنگاران با شادباش نخستین نوروز قرن، همزمانی آغاز ماه مبارک رمضان با روزهای نخست سال نو را مبارک دانست و با تبریک فرا رسیدن این دو جشن بزرگ دینی و ملی گفت: امسال نیز همچون سال‌های پیش، فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان فارس برای ماه مبارک رمضان برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی دینی را در راستای افزایش معنویت برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه رویدادهای قرآن امسال را مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رواق معرفت یار با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز، معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه فجر استان با محوریت کارگروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد کرد، افزود: چاووش‌خوانی و طبل‌زنی حلول ماه مبارک رمضان در بوستان‌ها و پارک‌محله‌های شهر، ۱۱ و ۱۲ فرودین‌ماه انجام می‌شود.

نداف، تشویق کودکان به روزه‌داری و دین‌مداری را از مهم‌ترین کارکردهای دینی دانست و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای ما برای امسال جشن بزرگ روزه‌داری مهمان‌های کوچک خدا، ویژه روزه کله‌گنجشکی‌ها و روزه‌اولی‌هاست که ۵ بوستان شیراز پذیرای آنان خواهند بود.

مدیرگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: ثبت‌نام از روزه کله‌گنجشکی‌ها و روزه‌اولی‌ها برای جشن بزرگ روزه‌داری مهمان‌های کوچک خدا، روز پانزدهم رمضان‌المبارک و همزمان با زادروز فرخنده کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این جشن در بوستان علوی شیراز ساعت 11، بوستان جنت ساعت 13:30، بوستان شکوفه ساعت 15:30، بوستان نماز ساعت 17:30 و بوستان آزادی ساعت 19:30 پذیرای این مهمانان کوچک یگانه پروردگار هستی‌بخش خواهند بود.

انتهای پیام
captcha