ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در شیراز
کد خبر: 4045828
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
جعفر قادری خبر داد:

ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در شیراز

نائب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی با یادآوری شعار امسال در خصوص اهمیت تولید دانش‌بنیان گفت: با پیگیری‌های انجام شده در شهر شیراز منطقه ویژه علم و فناوری در زمینه سلامت و دانشگاهی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری ایجاد خواهد شد.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، جعفر قادری، نائب رئیس کمیسیون جهش تولید و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز، 11 فروردین در بازدید پارک علم و فناوری استان فارس که همراه با استاندار انجام شد، با تاکید بر اقدام نمایندگان مجلس در زمینه تصویب قوانین حمایتی به کسب و کارها و شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: با تصویب قانون تسهیل و حمایت از کسب و کارها نسبت به فرآیند صدور مجوزها توسط مجلس یازدهم این فرآیند تسهیل و تسریع خواهد شد که پس از تایید آن در شورای نگهبان به دولت و دستگاه‌های اجرایی جهت تغییر رویه ابلاغ و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به قانون حمایتی جهش تولید دانش‌بنیان، افزود: با اجرایی شدن این قانون نیز شرایط بهتری برای نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم خواهد شد.

قادری در رابطه با چگونگی تأمین و نحوه واگذاری اراضی به مراکز علمی، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در شهر شیراز منطقه ویژه علم و فناوری در زمینه سلامت و دانشگاهی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدل تامین مالی و بازاریابی در راه‌اندازی و مدیریت واحد‌های تولیدی اهمیت دارد، گفت: با حمایت‌های قانونی صورت گرفته در زمینه تامین زمین، ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش تولید و همچنین اصلاح اساسنامه صندوق توسعه ملی اقدامات مناسبی توسط مجلس انجام شده است که امکان قانونی در بخش اجرا برای ما فراهم خواهد کرد. 

انتهای پیام
captcha