اعلام جزئیات مراسم جزءخوانی قرآن حرم شاهچراغ(ع) + اسامی قاریان
کد خبر: 4045501
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

اعلام جزئیات مراسم جزءخوانی قرآن حرم شاهچراغ(ع) + اسامی قاریان

جزئیات مراسم جزءخوانی روزانه ماه مبارک رمضان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همراه با اسامی قاریان آن اعلام شد.

مراسم جزءخوانی قرآن حرم شاهچراغ(ع)محمدمهدی روحانی، ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برپایی مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن در ماه رمضان به صورت پخش مستقیم شبکه‌های تلویزیونی خبر داد و گفت: این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و قرآن‌دوستان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برپا می‌شود.

وی افزود: مراسم روزانه در ماه مبارک رمضان از ساعت 14 در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با تلاوت قاریان بومی استان فارس و بین‌المللی برگزار خواهد شد که امسال هم از ادارات مختلف برای شرکت در این مراسم دعوت می‌شود.

روحانی، زمان آغاز این مراسم را از نخستین روز ماه رمضان همزمان با 14 فروردین اعلام کرد و گفت: این مراسم به صورت مستقیم از شبکه فارس و شبکه 4 سیما پخش خواهد شد که در برگزاری آن صدا و سیمای فارس و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همکاری دارند.

ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس اظهار کرد: این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار خواهد شد که بعد از آن به مدت 10 دقیقه تفسیر اجزایی که قرار است در آن روز خوانده شود توسط مفسران و مبلغانی که توسط حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در نظر گرفته شده‌اند، انجام و سپس از آن مراسم جزءخوانی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در مراسم امسال هم از ظرفیت قاریان بومی استان فارس و هم قاریان میهمان استفاده خواهیم کرد، گفت: قاسم مقدمی و سیدمصطفی حسینی از قاریان بین‌المللی کشورمان هستند که در نیمه اول ماه رمضان در این مراسم تلاوت خواهند کرد.

روحانی با اشاره اسامی قاریان بومی استان فارس که در این مراسم تلاوت خواهند کرد، افزود: رضا نجیبی، جواد هاشم‌زاده، حسام قانعی، مهدی کشاورز، مجتبی فردفانی، حجت‌الاسلام صفی‌الله توفیق‌زاده، نوید رزمجویی، امیرحسین عباسی، محمد مهدی روحانی، حسین پرندک، صادق فرود، محمدمهدی یقطین، مسلم امیری، حمید ایماندار، سیدجمال الدین تقوی، عباس رحمدار و جواد پوربحرانی از قاریان ممتاز استان فارس هستند که با تأیید شورای عالی قرآن در این مراسم تلاوت خواهند کرد.

این قاری استان فارس با ذکر این نکته که استان‌ها برای اجرای برنامه جزءخوانی و پخش مستقیم آن از شبکه‌های سراسری توسط شورای عالی قرآن گروه‌بندی شده‌اند، گفت: استان فارس به لحاظ سطح فنی مرتلین در جایگاه الف قرار دارد و به طور کلی برنامه استان فارس از چند جهت حائز اهمیت است؛ یکی به دلیل جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) و دیگر اینکه این برنامه به صورت مستقیم هم از شبکه استانی و هم ملی پخش می‌شود.

وی یادآور شد: قاریان و مرتلانی که علاقه‌مند هستند برای سال‌های آینده در این مراسم شرکت کنند لازم است در یکسری آزمون‌های مختص شورای عالی قرآن شرکت و گواهینامه درجه یک تا سه قرائت و اجازه‌نامه قرائت قرآن را از این شورا اخذ کنند.

انتهای پیام
captcha