رسانه‌ها افسران عرصه جهاد تبیین باشند
کد خبر: 4045388
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

رسانه‌ها افسران عرصه جهاد تبیین باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه در مسیر حق‌طلبانه و حق‌جویانه خودمان هرچقدر شفاف‌تر و با ارتباطات نزدیک‌تر با مردم کار کنیم موفقیت‌ ما افزایش یافته و توطئه‌ها خنثی می‌شود، گفت: رسانه‌ها می‌توانند افسران عرصه جهاد تبیین باشند.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 8 فروردین در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه سلسله نشست‌های خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به همت روابط عمومی استانداری برگزار خواهد شد، گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست‌ها آن است که مسئولان پاسخگوی عملکرد خودشان باشند و هم آن اقداماتی که انجام داده‌اند را به مردم گزارش دهند و هم اگر در کاری نتوانستند کاری انجام دهند ادله و راهکار انجام امورات محوله را برای ادامه مسیر در سال 1401 تقدیم کنند.

وی، محور این جلسات را شعارهای سال عنوان کرد و افزود: در این جلسات باید تبیین شود که هر کدام از دستگاه‌های برای تحقق شعار سال در سال 1400 چه اقداماتی انجام داده و برنامه‌ریزی آن برای تحقق شعار سال 1401 نیز چیست. همچنین در این جلسات آن چیزی که استنباط ذهنی مدیران از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و دستورات ریاست جمهور چه چیزی است و برای آن چه برنامه‌ریزی انجام خواهد شد، بیان شود.

محبی‌پور با بیان اینکه نقش رسانه‌ها برای ادراک‌سازی مسائل مبتلا به جامعه بسیار مهم است، اینکه ما چرا در این نقطه قرار گرفته‌ایم و چگونه قرار است به نقطه بعدی برسیم، گفت: اخیراً رهبر معظم انقلاب عنوان «جهاد تبیین» را استفاده کرده‌اند یعنی اینکه چرایی و چگونگی‌ها را بگوییم؛ آنچه که گذشته است و آنچه که قرار است پیش آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: این جهاد تبیین در شرایط معمول انجام نمی‌شود بلکه در شرایطی است که کسانی علاقه‌مند به پیشرفت کشورمان و بهروزی مردمان ما نیستند لذا در فضای روانی با استفاده ابزارهای رسانه‌ای صد درصد تلاش می‌کنند تا جو ناامیدی و ناکارآمدی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند و فضای ذهنی مردم را اشغال کنند.

وی با تأکید بر اینکه در جهاد تبیین باید حرکت جهادی خستگی‌ناپذیر و مستمر از سوی تمام کسانی که دلسوز کشور و علاقه‌مند به دین اسلام هستند انجام شود که بتوان از آن الگوی مدیریتی ارائه کرد، گفت: وظیفه سنگینی در مسیر تبیین وجود دارد و این تلاش شبانه‌روزی و مستمر قاعدتا تأثیرگذار خواهد بود.

محبی‌پور تأکید کرد: در مسیر حق‌طلبانه و حق‌جویانه خودمان هرچقدر شفاف‌تر و با ارتباطات نزدیک‌تر با مردم کار کنیم موفقیت‌ما افزایش یافته و توطئه‌ها و سنگ‌اندازی‌ها خنثی می‌شود که البته نقش رسانه‌ها در این مسئله فوق‌العاده مهم است.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند افسران عرصه جهاد تبیین باشند، گفت: رسانه به عنوان حامل پیام با رعایت امانت‌داری می‌تواند حق مطلب را ادا کرده و اذهان مردم را هدایت کند. در عین حال نقش دیگری که رسانه‌ها به عهده دارند، انعکاس ذهنیت‌ها و افکار و مدیران دستگاه‌هاست اینکه در ذهن مردم چه تصویری از مدیران وجود دارد تا مدیران هم پاسخگو بوده و هم تا جایی که وجود دارد در جهت اصلاح رویه‌ها و ذهنیت‌ها بتوانند تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حجم کارها به شدت بالاست و در این حجم کار مدیران دستگاه‌هایی که صرفا به دنبال انجام مأموریت خود هستند، ممکن است از فضای ذهنی مردم غفلت ورزند لذا ممکن است موضوعات برعکس جلوه داده شود، از رسانه‌ها خواست تا در بیان مطالبشان ذهنیت موجود در جامعه را به عنوان یک سئول و سرفصل به مدیران دستگاه‌ها منتقل کنند تا در جریان امور قرار گرفته و بتوانند پاسخگو باشند.

محبی‌پور با بیان اینکه بنا بر همین اصل پاسخگویی و ارتباطات مردمی سلسله نشست‌های خبری مدیران استان ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: مدیران دستگاه‌ها چند سرفصل در دستور کار خود قرار می‌دهند که در راستای انجام مأموریتشان است و شامل شعار سال و تکالیف دولتی است که بر عهده مدیران گذاشته می‌شود که معمولاً بر اساس شرایط روز این دستورالعمل‌ها قابلیت تغییر دارند.

معاون استاندار فارس با تصریح اینکه برخی از سرفصل‌های ما منبعث از سندها راهبردی است، یکی از این سندها را بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را از این بیانیه استخراج کرده و آن‌ها را اعلام و اجرا کنند.

وی  با تصریح اینکه همچنین می‌توان بر روی برخی از عناوینی که به عنوان محور کار دولت سیزدهم در نظر گرفته شده است، نگاه مطالبه‌گرایانه داشت، گفت: عدالت‌محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری از جمله شعارها و محورهای مهم دولت سیزدهم هستند که این موارد باید به خصوص در انتصاب مدیران مدنظر قرار گیرند.

محبی‌پور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم به جوانان توجه ویژه‌ای دارند، گفت: در این راستا مدیرکل آموزش و پرورش باید پاسخ دهد که برنامه‌شان برای این قضیه چیست و رسانه‌ها هم در این زمینه مطالبه‌گری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه همچنان از آغاز ارزیابی عمومی و تخصصی ادارات شهرستان‌ها خبر داد و گفت: این کار با دبیری سازمان برنامه و مدیریت انجام می‌شود و برای آن هم معیارهایی نظیر نحوه تکریم ارباب رجوع، فراهم کردن تسهیلات مراجعان و غیره مدنظر قرار داده‌ایم که این ارزیابی‌ها تا پایان خردادماه سال جاری انجام خواهد شد و نتیجه آن‌ها هم در خصوص ادامه مسئولیت مدیران تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه سند تحول دولت مردمی در اسفندماه گذشته به وزارتخانه‌ها ابلاغ شد، گفت: اجرای این سند در سازمان‌ها الزامی است که اگر به درستی اجرا شود به تعبیری می‌تواند یک انقلاب را در سیستم اداری کشور ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha