انقلاب اسلامی نیاز به گسترش فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی دارد
کد خبر: 4045377
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
ابراهیم عزیزی:

انقلاب اسلامی نیاز به گسترش فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی دارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به خدمت‌رسانی به مسئولان، گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیاز به توسعه، تقویت و گسترش فرهنگ جهادی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی دارد.

بازدید ابراهیم عزیزی از پروژه های اردوهای جهادی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز، 8 فروردین در بازدید از اردوهای جهادی و پروژه‌های ساخت مسکن محرومان گروه‌های جهادی مدینةالنبی(ص) و لباس خاکی‌ها در روستاهای دهک و کرونی شیراز، بر ضرورت فرهنگ‌سازی خدمت‌رسانی به محرومان تأکید کرد و گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نیاز به توسعه، تقویت و گسترش فرهنگ جهادی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی دارد.

وی افزود: باید فرهنگ مسئولیت‌پذیری و اینکه نسبت به اجتماع و جامعه بی‌تفاوت نباشیم و در هر عرصه‌ای که می‌‎توانیم برای خدمت به انقلاب و مردم نقش‌آفرینی کنیم، را تقویت کنیم.

عزیزی با تأکید بر اینکه باید به این احساس برسیم که در مقابل رشد، پیشرفت و آبادانی جامعه، آحاد مردم و هم‌وطنان خود مسئولیت داریم، گفت: این مسئله بسیار مهم و از ضرورت‌های امروز و آینده ماست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اجرای اردوهای جهادی می‌خواهیم درس سازندگی معنوی، روحی، اخلاقی و غیره بدهیم لذا فرهنگ‌سازی این حرکت‌های جهادی امروز در جامعه به مراتب مهم‌تر و ضروری‌تر از ساخت و سازها و کارهای عمرانی است البته کارهای عمرانی و خدمات‌رسانی اهمیت بالایی دارد اما فرهنگ‌سازی حرکت جهادی ارجحیت بالاتری دارد، بنابراین در هنگام خدمات‌رسانی باید به این مسئله فرهنگ‌سازی توجه بیشتری کرد.

وی با یادآوری نقشه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی گفت: دشمنان همواره تلاش‌های متعددی را در دلسرد کردن جامعه نسبت به نظام و انقلاب دارند. تلاش دشمن همواره برای براندازی و کم‌رنگ کردن فرهنگ ناب انقلابی است و نقطه مقابل این حرکت دشمنان همان حرکت، جریان‌سازی، تقویت و توسعه فرهنگ جهادی است.

عزیزی تصریح کرد: دشمنان اول به دنبال پشیمان‌سازی از گذشته هستند و در این راه از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند تا این مسئله را القا کنند که مردم از انقلاب و نظام اسلامی پشیمان هستند لذا با نشان دادن مشکلات و گرفتاری و با غلو و بزرگ کردن آن‌ها به دنبال رسیدن به این هدف خود هستند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گام دوم دشمن را آشفته نشان دادن وضعیت کنونی کشور برشمرد و افزود: دشمنان تلاش می‌کنند تا فضای کشور ایران اسلامی را نامنظم و بهم ریخته نشان دهند و گام سوم آن‌ها هم ناامیدسازی از آینده است و در این راستا چشم‌انداز کشور را سیاه نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه راهکار مقابله با نقشه‌های دشمن روحیه، تفکر، اقدام و نظم جهادی است، افزود: باید جهادی‌وار وارد میدان شد و با دشمنان مقابله کرد؛ آن‌ها میدان جنگ پنهانی ایجاد کرده‌اند که از جنگ واقعی به مراتبط سخت‌تر است و انتظار می‌رود نیروی جوان و انقلابی ما در میدان باشد و نشان دهند تفکر ناب جهادی چگونه می‌تواند در هر حوزه‌ای گره‌گشا باشد.

عزیزی تأکید کرد:  این فرهنگ جهادی را باید همه و به‌ویژه مسئولان و کارکنان دولت داشته باشند و مانند دهه ۶۰ که با کمترین امکانات کارهای بزرگی رقم می‌زدند و خدمات مختلفی را ارائه می‌کردند، امروز نیز همان مسیر را با کیفیت بهتر انجام دهند.

وی در پایان جوانان جهادگر را الگوهای عینی دانست و از مسئولان و مدیران خواست تا در عمل از گروه‌های جهادی حمایت کنند، گفت: مجلس هم خود را موظف می‌داند تا بسترسازی این حمایت را فراهم کند.

یادآور می‌شود، در این بازدید کلنگ‌زنی آغاز ساخت دوازدهمین مسکن محرومان توسط گروه جهادی مدینةالنبی(ص) شیراز در روستای دهک انجام شد.

انتهای پیام
captcha