لزوم توجه به هنر نمایشی تعزیه در اردبیل
کد خبر: 4045371
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

لزوم توجه به هنر نمایشی تعزیه در اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: اردبیل به عنوان خاستگاه هنر تعزیه نیازمند توجه بسیار مهم و اساسی بوده و در این زمینه در طول سال‌های گذشته از نظر سابقه فعالیت‌ هنرهای نمایشی جزو برترین‌ها بوده و هست که باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه مبنای کار باشد.

عبدالله بحرالعلومی فرهنگ و ارشاد اردبیلعبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: تلاش برای احیای دوره‌های پودمانی در استان اردبیل با رایزنی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه برای توجه به توسعه هنرهای نمایشی در زمینه‌های فرهنگی و هنری با در نظر گرفتن سبقه قدرتمند استان مبنای کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تداوم درخشش هنرمندان در حوزه هنرهای نمایشی برای احیای دوره‌های تخصصی هنری پودمانی تخصصی مبنای کار قرار گرفته و با توجه به خاستگاه بودن اردبیل در هنر تعزیه توجه به این مسئله امری بسیار مهم و اساسی است و در این زمینه در طول سال‌های گذشته از نظر سابقه فعالیت‌ هنرهای نمایشی توانسته جزو برترین‌ها عرصه هنر آئینی و نمایشی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اعتلای هنر تعزیه‌خوانی و نمایشی در استان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و در این زمینه مقوله هنر در تأثیرگذاری بر مسائل و رویدادها حائز اهمیت بسیار است و درصدد هستیم با تقویت فعالیت‌های هنری اعتبارات ویژه‌ای را برای تحقق اهداف مورد نظر به کار گیریم.

بحرالعلومی ادامه داد: هنر نمایشی نقش اساسی در مسائل بزرگ و مهم جامعه دارند که باید این تفکر را در جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه مورد توجه قرار دهیم و به عنوان یک هنر عمومی و عامه‌پسند مورد توجه ویژه قرار دهیم و شاهد گستردگی رشته‌های هنری باشیم و در حال حاضر به عنوان دغدغه‌های مهم در حوزه‌ فعالیت‌های هنری اردبیل احیا و گسترش خواهد یافت.

بحرالعلومی ادامه داد: اهمیت رشته هنر نمایش در جامعه ملموس است اما متأسفانه علی‌رغم داشتن چهره‌های فرهنگی و هنری فاخر در استان فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شأن ظرفیت‌های بومی نیست و باید در این زمینه با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که وجود دارد کارهای ارزشمندی انجام یابد.

وی تصریح کرد: شروع و گسترش هنر و فرهنگ اردبیل از سال گذشته آغاز شده و تدابیر اساسی در این زمینه اتخاذ شده که درصدد هستیم فعالیت گروه‌های نمایشی را در استان به مرحله مطلوب و قابل قبول برسانیم و فعالیت در این عرصه‌ها را تقویت‌سازی کنیم که بسیار مهم و حائز اهمیت و اساسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: تمرکززدایی از مرکز استان برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری جزو اولویت‌های اساسی است که به همین منظور احیای جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر بعد از 20 سال در دستور کار قرار گرفته که جهت‌دهی خوبی برای فعالیت گروه‌های نمایشی وجود دارد.

بحرالعلومی بیان کرد: تقویت حوزه هنری در استان اردبیل بسیار مهم و اساسی است که به همین منظور اجرای 4 جشنواره تئاتر منطقه‌ای و استانی از سال گذشته مبنای کار قرار گرفته که می‌توانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی تصریح کرد: مشکلات جامعه به زبان هنر باید مورد توجه واقع شود که درصدد هستیم برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر استان برگزاری رویدادهای تاریخی، فرهنگی و بومی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha