بی‌هویتی فردی؛ تأثیر مخرب اطلاعات هدف‌دار در فضای مجازی + فیلم
کد خبر: 4045281
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

بی‌هویتی فردی؛ تأثیر مخرب اطلاعات هدف‌دار در فضای مجازی + فیلم

تا چه اندازه در فضای مجازی به هویت خودمان و عدم تأثیر از هویت‌های بیگانه اهمیت می‌دهیم؟ تا چه اندازه حواسمان هست در فضای مجازی دچار چند هویتی نشویم؟

بی‌هویتی فردی درفضای مجازی

به گزارش ایکنا، ازآنجایی‌که هر فردی می‌تواند با هویت‌های جعلی، ناهنجاری‌هایی در جامعه به وجود بیاورد و باعث شود تا افراد به هویت ذهنی و ایده‌آل خود نپردازند این خطر وجود دارد تا تحت تأثیر این تمایل کاربران در فضای مجازی برای کسب رضایتمندی کاذب از هویت اصلی و حقیقی خود دور بمانند.

اثرات مخرب این رویکرد می‌توان به ترویج دورویی، از بین رفتن صداقت، تنزل یافتن اعتماد عمومی، شیوع بیماری افسردگی (که بارزترین بیماری در این عصر است) اشاره کرد.

همیشه بهترین راه درمان پیشگیری است، این راهکار‌های پیشگیری چیست و چگونه می‌توانیم آن‌ها را رعایت کنیم؟

در صیانت از بحران هویت در فضای مجازی اصلی‌ترین نکته بالا بردن سواد رسانه‌ای است که به‌عنوان کارآمدترین ابزار برای مقابله با این بحران شناخته می‌شود که از این طریق با آموزش صحیح داشتن تفکر انتقادی نسبت به محتویات رسانه‌ها و بالا بردن آگاهی مردم، افراد را به مخاطبانی فعال در فضای مجازی تبدیل کنیم.

هویت بزرگ‌ترین داشته هر انسانی است که با بالا بردن سواد رسانه‌ای هویت فردی و اجتماعی فرد محافظت می‌شود.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha