چگونگی حفظ حریم شخصی در فضای مجازی + فیلم
کد خبر: 4045280
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

چگونگی حفظ حریم شخصی در فضای مجازی + فیلم

یکی از دغدغه‌های افراد در فضای مجازی داشتن یک حریم خصوصی امن است، به نظر شما چه مواردی ناقض حریم خصوصی یک فرد در فضای مجازی است؟

حریم شخصی در فضای مجازی

به گزارش ایکنا، افراد سودجو و فرصت‌طلب منتظر غفلتی از طرف کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی هستند تا بتوانند با در اختیار داشتن اطلاعات شخصی از آن‌ها سوءاستفاده کنند.

اطلاعاتی مانند تصاویر و ویدئو‌های شخصی، ضبط صدای افراد، نوشته‌ها و پیام‌های خصوصی، ضبط مکالمات و اطلاعات فردی و بانکی که هر کدام به‌نوبه خود می‌تواند مورد سوءاستفاده فرصت‌طلبان قرار گیرد و ضربات روحی و اجتماعی به فرد، خانواده و جامعه وارد کند.

باید بدانیم که اولین فردی که می‌تواند حریم خصوصی ما را در فضای مجازی را حفظ کند، خودمان هستیم. همیشه افرادی وجود دارند که به دنبال موقعیتی هستند که با داشتن اطلاعات خصوصی دیگران، به اهداف و خاصه‌های شوم خود دست پیدا کنند.

محدود کردن اطلاعات شخصی در فضای مجازی، عدم استفاده از اپلیکیشن‌های نامعتبر، عدم ارائه اطلاعات مالی و شخصی به افراد ناشناس، باز نکردن لینک‌های ناشناس تبلیغاتی و غیره، استفاده از گذرواژه‌های امن می‌توانند از عواملی باشند که حفظ حریم خصوصی را افزایش دهند و فضای مجازی را به یک ابزار ارتباطی امن تبدیل خواهند کرد.

باید از روش‌های امنیتی در فضای مجازی آگاه باشیم و آن‌ها را به کار بگیریم تا حریم شخصی ما در فضای مجازی شکسته نشود.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha