حضور در اماکن شلوغ زمینه‌ساز موج بعدی کرونا خواهد بود
کد خبر: 4045091
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

حضور در اماکن شلوغ زمینه‌ساز موج بعدی کرونا خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه حضور در مکان‌های شلوغ در ایام نوروز خطری برای گسترش چرخه‌های انتقال کرونا است که می‌تواند زمینه‌ساز موج بعدی بیماری شود، گفت: عده‌ای در سطح جامعه و بدون استناد علمی، نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌توجه بوده و متأسفانه دیگران را نیز به این امر تشویق می‌کنند.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز، ششم فروردین در پانصد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه حضور در مکان‌های شلوغ را خطری برای گسترش چرخه‌های انتقال بیماری در استان دانست که می‌تواند زمینه‌ساز موج بعدی بیماری شود.

وی افزود: شاهد این هستیم که عده‌ای در سطح جامعه و بدون استناد علمی، نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌توجه بوده و متأسفانه دیگران را نیز به این امر تشویق می‌کنند، این در حالی است که کرونا همچنان در سطح دنیا و کشور ما قربانی می‌گیرد و هرگونه سهل‌انگاری در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تهدیدی برای خود و دیگران است.

حسینی با اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: هم‌اکنون دو شهرستان سرچهان و خنج در وضعیت قرمز، دو شهرستان بوانات و زرقان در وضعیت نارنجی، سه شهرستان لامرد، مرودشت و زرین دشت در وضعیت آبی و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارد و نیاز است مسئولان شهرستانی و به ویژه فرمانداران، در مدیریت بهتر این بیماری مشارکت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به آمادگی مراکز واکسیناسیون استان برای ارائه خدمت به مراجعان، تأکید کرد: مردم و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نیز لازم است نسبت به تکمیل برنامه واکسیناسیون خود مشارکت داشته و به سلامت خود در برابر این بیماری توجه ویژه داشته باشند.

وی کاهش نسبی آمارهای کرونا در موج ششم طی روزهای اخیر در استان را تأثیر مثبت گسترش پوشش واکسیناسیون در سطح استان و به‌ویژه دریافت دز دوم و سوم واکسن کرونا دانست که موجب افزایش ایمنی عمومی جامعه در برابر این بیماری شده است.

حسینی تشویق مسئولان شهرستان‌ها به مشارکت مردم در زمینه واکسیناسیون را یک ضرورت برای بهبود وضعیت رنگ بندی کرونا در استان و پیشگیری از موج بعدی بیماری عنوان کرد.

وی در ادامه به بررسی خدمات مراکز سلامت استان طی روزهای اخیر پرداخت و  با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دانشگاه برای تقویت بیمارستان‌های قطب استان، از کاهش میزان انتقال بیماران از شهرستان‎های استان به شیراز، در مقایسه با آمارهای سال‌های گذشته خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، بیشترین میزان انتقال بیمار به مراکز بیمارستانی شیراز در سال جدید از استان‌های همجوار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین در ادامه به بررسی وضعیت دارویی استان در ایام نوروز، میزان مراجعه به مراکز اورژانس استان، آمار سوانح ترافیکی در استان، میزان مراجعه مسافران نوروزی به مراکز درمانی استان پرداخت.

انتهای پیام
captcha