اسکان 500 هزار نفر روز میهمان نوروزی در مدارس فارس
کد خبر: 4044683
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

اسکان 500 هزار نفر روز میهمان نوروزی در مدارس فارس

دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس از پذیرش و اسکان قریب به نیم میلیون نفر روز در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش فارس تا صبح امروز، 3 فروردین خبر داد.

سیدخداکرم فلاح، دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، سیدخداکرم فلاح، دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس امروز، 3 فروردین در حاشیه بازدید از مدارس محل اسکان فرهنگیان در شیراز از پذیرش و اسکان قریب به نیم میلیون نفر روز در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش فارس تا صبح امروز، 3 فروردین خبر داد و گفت: استان فارس در سال‌های قبل از شیوع کرونا بیشترین آمار پذیرش میهمانان نوروزی را در سطح کشور داشته است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ثبت‌نام اینترنتی میهمانان نوروزی گفت: امسال همانند سال‌های گذشته قبل از کرونا، بخشی ازظرفیت اسکان در مدارس استان فارس به رزرو اینترنتی اختصاص داده شد که تعداد زیادی از فرهنگیان کشور، محل اسکان خود را به صورت اینترنتی در استان رزرو کردند.

دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: مدرسه در حالت عادی مکان مناسبی برای اسکان فرهنگیان نیست، اما آموزش و پرورش تلاش می‌کند در ایام نوروز از تمامی ظرفیت موجود برای کمک به فرهنگیان استفاده کند.

فلاح با بیان اینکه در نوروز امسال مدارس استان فارس برای میزبانی از مهمانان نوروزی به امکانات رفاهی تجهیز شدند، گفت: در این زمینه تعداد 5 هزار دستگاه یخچال، 19 هزار تخته فرش و 900  دستگاه اجاق گاز و 700 دستگاه  تلویزیون درمدارس قرار داده شدند.

دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در سال جاری در مجموع 11 هزار و 960 کلاس درس در سطح استان فارس برای میزبانی از میهمانان نوروزی تجهیز و آماده شده است.

فلاح گفت: شب گذشته ستادهای پذیرش مهمانان نوروزی در شهر شیراز و مرودشت با ازدحام مسافر مواجه شدند به نحوی که در اوایل شب همه کلاس‌های پیش‌بینی شده تکمیل شدند.

دبیر ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس گفت: با تدبیر مدیرکل آموزش و پرورش استان بلافاصله جلسه اضطراری در محل ستاد ناحیه ۴ شهر شیراز برگزار و همه ظرفیت‌ها از جمله تعداد زیادی کلاس درس، کلاس‌های پردیس دانشگاه فرهنگیان، خوابگاه مدارس شبانه‌روزی و سالن‌های ورزشی به چرخه اسکان اضافه شدند.

وی اظهار کرد: با این تصمیم، همه میهمانان نوروزی شب گذشته در ستاد پذیرش نواحی ۴ گانه شهر شیراز و مرودشت در مدارس اسکان داده شدند.

فلاح در خصوص آخرین آمار اسکان فرهنگیان نیز گفت: تا صبح امروز، 3 فروردین ۱۴۷ هزار و نهصد و هشتاد و یک نفر در قالب ۳۵ هزار و دویست و سی و چهار خانواده و در مجموع ۴۲۹ هزار و یکصد و چهل و پنج نفرروز در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

انتهای پیام
captcha