ضرورت زمینه‌سازی گردشگری برای صادرات فرهنگ دینی و انقلابی
کد خبر: 4044582
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
آیت‌الله دژکام مطرح کرد:

ضرورت زمینه‌سازی گردشگری برای صادرات فرهنگ دینی و انقلابی

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با یادآوری ظرفیت‌های گردشگری این استان گفت: گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز صادرات فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی باشد یعنی با این لطافت بیان و ظرافت علمی و هوشی که در شیراز هست نه تنها از نظر مادی می‌توان بهره برد بلکه شیراز می‌تواند مبدأ تحول فکری در کشور و جهان شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، دوم فروردین در دیدار نوروزی با جمعی از مسئولان استان و شهر شیراز، گفت: بحمد الهی مسئولان استان در سال جاری نویددهنده این هستند که مجموعه‌های استان فارس و شیراز در راستای توسعه و پیشرفت دینی و اسلامی قدم‌های خوبی برخواهند داشت.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال، افزود: معظم‌له در شعار امسال دو ویژگی برای تولید ذکر فرمودند که دانش‌بنیان بودن و اشتغال‌زا بودن است. مسلماً استان فارس از حیث هوش و توانمندی در سطح کشور و دنیا مطرح است و از این جهت ظرفیت کار دانش‌بنیان در استان فارس یک ظرفیت استثنایی بوده و هست و یک نحوه هم حمایت‌هایی است که باید از ناحیه مجموعه مدیریت شهر و استان انجام شود تا این قضیه را سامان دهیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگر همه دست به دست هم دهیم جوانان ما این ظرفیت را دارند که حرکت خوبی در زمینه‌ فعالیت‌های دانش‌بنیان آغاز کنند، گفت: همچنین رهبر معظم انقلاب در سفر خود به استان فارس بحث گردشگری را مطرح فرمودند و اینکه این ظرفیت می‌تواند فارس را متحول کند.

امام‌جمعه شیراز تأکید کرد: گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز صادرات فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی باشد یعنی با این لطافت بیان و ظرافت علمی و هوشی که در شیراز هست نه تنها از نظر مادی می‌توان بهره برد بلکه شیراز می‌تواند مبدأ تحول فکری در کشور و جهان شود.

وی با بیان اینکه همیشه ادب و هنر سوغات شیراز بوده است، گفت: قطعاً همت عالی مسئولان در این جهت کمک خواهد داد و نتیجه می‌گیریم بنابراین در خصوص شهر دانش‌بنیان و شهر اشتغال‌زا باید فکر کنیم.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه بیشتر از این ظرفیت‌ها را می‌توان ایجاد کرد، افزود: هر جا نیاز به حمایت ملی بود، می‌توان از طریق مجلس و نمایندگان پیگیری کنیم ولی آنچه در شهر و استان باید انجام گیرد نباید معطل نباشد و هر دو جهت مدیران و مسئولان در مجلس و شورای شهر و در مجموعه مدیریت‌های فرهنگی و اداری استان دست به دست هم دهند و کار را پیش برند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به شیراز نگاهی نیست که فقط مردم تأمین باشند، افزود: انصافاً مردم استان فارس توانایی خود را در این زمینه نشان داده و معطل مسائل خود نیستند ولو اینکه این قضیه نیاز به رشد و اصلاح دارد ولی فارس، استان برخورداری است و هوشش آنقدر بوده که گلیم خود را از آب بیرون بکشد اما سعدی فرموده که گلیم خودت را از آب بکشی کافی نیست و باید نجات غریق باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید برای کشور و برای جهان اسلام یک نقطه اتکا، خدمت و پیشرفت باشیم، گفت: انصافاً از این جهت ظرفیت خوبی وجود دارد، به‌عنوان مثال در پزشکی شیراز ظرفیت خود را نشان داده است و می‌بینید که جنوب کشور و حتی تمام کشورهای اطراف می‌آیند و در اینجا خدمات پزشکی می‌گیرند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: برای رشته‌های دیگر نیز این ظرفیت کم و بیش موجود است و باید آن را جلوه‌گر کنیم. بنابراین، امسال از شعار رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم و مرکزیت علمی و کار مبتنی بر دانش که بحمد الهی بسیار ظرفیت دارد را تثبیت کنیم و جلوه دهیم.

وی با بیان اینکه استان فارس در زمینه‌های نظامی نیز ظرفیت‌های خوبی دارد، افزود: توانمندی‌های بسیار زیادی در شیراز و استان فارس وجود دارد و امیدواریم خدای متعال توفیق دهد برای اینکه این ظرفیت را به نفع کشور فعال کنیم که اگر شیراز در این راستا حرکت کرد، قطعاً جهت‌گیری تبلیغی و رسانه‌ای کشور و حتی دنیا تغییر می‌کند زیرا نگاه به شیراز حتی نسبت به دیگر شهرهای بزرگ کشور، نگاه به یک مرکز فرهنگی است و این نگاه باعث می‌شود اگر شیراز جهت‌گیری مثبت و قوی داشته باشد همه کشور و همه جهان اسلام متأثر شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه در شرق و غرب دنیا نفوذ داریم، گفت: در هند و مصر از اولاد امام جواد(ع) که در فارس مستقر بوده‌اند امروز هستند و فقط باید حرکت کرد و نشان داد که از شیراز هستیم تا بقیه جمع شوند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این جهت‌گیری در راستای دانش‌بنیان بودن کار و تولید که رهبر معظم انقلاب فرمودند به همه برای حرکت و فعالیت خوب کمک دهد، گفت: این ایام که مبارک است را با یک نیت خیر برای پیشرفت و آبادانی شهر و استان ما مبارک‌تر کنید.

انتهای پیام
captcha